webForumDet fria alternativet

Kompileringsfel??

5 svar · 311 visningar · startad av wborg

wborgMedlem sedan dec. 2003209 inlägg

Hej,

har stött på patrull i min SQL-fråga. Får följande felmess:

Kompileringsfel i Microsoft VBScript fel '800a03ee' 

')' förväntas. 

/borg/mystat/klubb_filt.asp, rad 50 

Set objrs = Conn.Execute("SELECT tbl_player.Namn, tbl_player.Efternamn, tbl_res.AMT1, tbl_res.AMT2, tbl_res.AMT3, tbl_res.AMT4, tbl_res.AMT5, tbl_res.AMT6, tbl_res.AMT7, tbl_res.AMT8, tbl_res.AMT9, tbl_res.AMT10, tbl_res.AMT11, tbl_res.AMT12, tbl_res.AMT13, tbl_res.AMT14, tbl_res.AMT15, tbl_res.AMT16, tbl_res.AMT17, tbl_res.AMT18, tbl_res.TOTAL, tbl_res.Comp_Date, tbl_res.Comp_Name FROM tbl_player INNER JOIN tbl_res ON tbl_player.PlayerId=tbl_res.PlayerId WHERE tbl_res.Surface ='Filt' AND MONTH(Comp_Date) = & "intmonth" & ORDER BY tbl_res.Comp_Date, tbl_res.Varv")
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------^

Vad är det jag gör fel men som jag inte ser??

/S

MeleaMedlem sedan juli 20033 147 inlägg

Vad händer om du tar bort "-tecknen runt intmonth?

Peter SMedlem sedan dec. 20025 483 inlägg

&-tecknena skall vara innanför citationstecknena.

Då får jag följande fel:

Microsoft JET Database Engine fel '80040e14'

Syntaxfel (operator saknas) i frågeuttrycket 'tbl_res.Surface ='Filt' AND MONTH(Comp_Date) = & intmonth &'.

/borg/mystat/klubb_filt.asp, rad 50

/S

Tack Peter,

tänk att man kan missa såna självklara saker ibland.

/S

@ndersMedlem sedan juni 200032 969 inlägg

Flyttas från SQL.

127 ms totalt · 3 externa anrop · v20260731065814-full.fb544a5a
0 ms — hämta forumlista (cache)
0 ms — hämta statistik (cache)
124 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)