webForumDet fria alternativet

Från CDONTS till jmail

ASP

28 svar · 1 125 visningar · startad av immelnmats · sida 2 av 2

Frågan, av immelnmats

Hur gör jag om detta till ett jmail? Tacksam för svar. :) Har fått ett svar men filen fungerar inte ändå, kanske är det något annat i programmerinen som behöver ändras, jag lägger ut hela filen den med cdonts. Hoppas att någon har en lösning på det hela. \<!--#include file="md5.asp"--\> \<% ' This page recieves the payment confirmation (PaymentPOST) from Paynova. Response.ContentType = "text

Läs frågan i sin helhet →
Medlem sedan nov. 200515 inlägg

Menar du kontot på web 10 eller har det med Paynova att göra.

Medlem sedan nov. 20021 222 inlägg

För det första, har du följt kod exemplet som web10 har för att skicka mail med Jmail?
Där är det lite annorlunda...

<%
Set JMail = Server.CreateObject ("JMail.SMTPMail")
JMail.ServerAddress = "localhost"
JMail.Sender = "avsandare@domain.se"
JMail.Subject = "Meddelandets ämnesrad"
JMail.AddRecipient "mottagare1@domain.se"
JMail.AddRecipient "mottagare2@domain.se"
JMail.AddRecipient "mottagare3@domain.se"
JMail.Body = "Här kommer meddelandet"
JMail.Execute
%>

Jag testade denna kod på ett web10 konto och det fungerade fint.

Jag ska prova detta och se om det fungerar, vad kan det annars vara?

Jag får kontaktsidan att fungera med jmail.

Medlem sedan maj 200591 inlägg

Ditt felmeddelande med rättigheter har inget med Paynova att göra. Exempelfilen du tittar på innehåller en loggfunktion som skriver till fil, denna loggfil är inget viktig och kan uteslutas, som sagt, filen är bara ett exempel. Det är viktiga att du förstår syftet med koden och anpassar den efter det behov du har, exempelvis registrera betalningen i en databas,eller om du vill skicka en bekräftelse per mail att betalningen är registrerad. Vad innehåller t.ex. strBody i exemplet? Är detta något du har användning av? Ta inte exemplet rakt av som sagt, anpassa det efter ditt behov! Skippa logg-funktionen om det ställer till med besvär på ditt webbhotell.

Jag är inte så säker på asp kod, hur skippar jag log koden?

Ta bort raderna som börjar med "dumplog". Dock måste du då sända med denna informationen i det mail du skickar istället. Annars vet du ju inte vem som betalar vad. Om du inte förstår koden så tycker jag som sagt att du ska vända dig till nån som kan. Börja med att ringa supporten och be dem förklara. Dokumentationen är nämligen inte den bästa.

Menar du web 10 supporten eller Paynova, Paynova verkar inte till att vara så kuniga på koden. Vad ska du ha för att fixa till det?

Menar Paynova-supporten. Vi kan fortsätta via PM/e-post. Har PM:at dig.

260 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.a51de22e
125 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
132 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
125 ms — ändringar (db)