Vet inte riktigt om detta är rätt del av forumet för att ställa denna fråga.
Iallafall så har jag två problem, vi kan börja med det lättaste kanske, jag har gjort en databas i Access, informationen från den databasen skrivs ut med hjälp av ASP på en sida. Men jag vill kunna radbryta texterna i Access, men om jag försöker radbryta dem med "<enter>" så hoppar jag bara till nästa kolumn. Det borde väl gå att göra? (Jag skriver in informationen direkt i Access)
Nästa problem är av samma typ, jag har importerat en Excel fil till databasen men jag får inte med några radbrytningar alls.. utan det blir bara någon konstig ruta istället. Men om jag kopierar texten ifrån Access till detta forum t.ex så blir det riktiga radbrytningar.
Men jag vill kunna radbryta texterna i Access, men om jag försöker radbryta dem med "<enter>" så hoppar jag bara till nästa kolumn. Det borde väl gå att göra? (Jag skriver in informationen direkt i Access)
Om du nu prompt måste skriva in informationen direkt i Access i tabellvyn, så kan du använda CTRL-M istället för enter.
Men ni har ingen erfarenhet av att importa texter från Excel till Access? Det är lite jobbigt att sitta och bryta om alla texter eftersom inte "enter" slagen följer med.
Jo det fungerar utmärkt att skriva ut texten från Access och få med "enterslagen".. men det stora problemet är hur jag får med enterslagen från en Excel fil som jag importerar in till Access. Men det kanske är fel forum för den frågan?