webForumDet fria alternativet

Spara ner sidinnehållet i en xml fil

ASP

3 svar · 250 visningar · startad av erka

Medlem sedan dec. 19996 522 inlägg
Frågan#1

Jag har ett recordset jag öppnat och loopar igenom, varje "post" innehåller 5 (från 5 fält i en db) som ska sparas ner i en xml fil typ

<person>
   <namn>Pelle</namn>
   <efternamn>Andersson</efternamn>
   <alder>21</alder>
   <kon>Male</kon>
   <email>erik@scene.ru</email>
</person> 
<person>
   <namn>Rolf</namn>
   <efternamn>Knutsson</efternamn>
   <alder>39</alder>
   <kon>Male</kon>
   <email>rolf.persson@abb.se</email>
</person> 
osv..osv...

informationen hämtas ut från en db som ovan nämnt, sen skrivs informationen ut med response.write för det är en del olika formateringar på deras namn och addresser beroende på i vilket land de bor i. Det är den utskrivna formaterade texterna som jag vill ska skrivas till en xml fil. Jag har förstått att jag måste använda mig av MSXML Parser ? eller är jag helt ute och cyklar. Går det att genomföra eller måste jag skriva till xml filen när jag gör själva loopen och då missar jag nu formateringen av de olika adresserna/länderna.

Någon som är klokare? tacksam

------------------
Real mad hiphop flavaz kickin' it right from tha street without no FEAR, Yo !

Medlem sedan dec. 19998 577 inlägg

Du har en metod till recordset som heter .save där du kan ange att du vill spara i xml, och vilken path det skall vara... tror det har varit uppe i detta forumet och XML-forumet...

------------------
Mostly Harmless

Jo den har jag hittat lite om, jag undrade mer om det gick att spara ner det efter att dokumentet har skrivits ner eller om man är tvungen att göra det innuti loopen

------------------

Eftersom mina labbar med word och kopplingstyper i det har visat att word inte klarar av xml filer på ett bra sätt tänker jag köra det till en text fil, så nu är min fråga. Kan man spara ner en hel sida till en text fil ? först skrivs sidan ut med asp, sen sparar man ner texten som har skrivits till en text fil (genom att trycka på en knapp, spara till textfil). Helst utan att använda asptear

Någon som vet kanske

------------------

[Redigerat av erka den 14 jan 2002]

266 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.a51de22e
128 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
135 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
127 ms — ändringar (db)