T Troll Medlem sedan dec. 2003 229 inlägg Frågan 13 nov. 2005 18:52 #1 Kollade lite på google där det pratades om att mitt fel berode på ett ? men det stämmer väll endå inte?
[Microsoft][ODBC Microsoft Access Driver]COUNT field incorrect
Och det är denna rad som det klagas på:
objCon.Execute("Insert Into tblForumInlagg(FromUserID,forumID,Rubrik,Text,Datum,Org,LastResponse) Values(‘" & strFromUserID & "’,’" & strToForumID & "’,’" & strRubrik & "’,’" & strInlagg & "’,’" & strDatum & "’,’" & strOrg & "’,’" & strDatum & "’)")
Vad är det som inte stämmer?
T Troll Medlem sedan dec. 2003 229 inlägg Det är iofs inte ett sånt gap mellan Last och Response, det sitter ihop i koden.
@nders Medlem sedan juni 2000 32 967 inlägg Du skall använda apostrofer som strängliteraler, inte konstiga accenter typ ´ och `.
Dessutom är Text ett reserverat ord i SQL (datatyp), så det passar illa som kolumnnamn. Byt namn på fältet.
M Melea Medlem sedan juli 2003 3 147 inlägg Har för mig att du får felmeddelandet för att du har fler kolumner än vad du har values, eller hur man ska förklara det. :)
/r Häpp ;)
T Troll Medlem sedan dec. 2003 229 inlägg Ändrade det men nu får jag "[Microsoft][ODBC Microsoft Access Driver] Syntax error in INSERT INTO statement." Vad kan detta bero på?
@nders Medlem sedan juni 2000 32 967 inlägg Det beror sannolikt på det jag redigerade in i mitt förra inlägg, fältnamnet Text .
T Troll Medlem sedan dec. 2003 229 inlägg Ah, såg inte att du ändrat, ska kolla upp det :)
T Troll Medlem sedan dec. 2003 229 inlägg Kalas! Tack så mycket, det funkade!