a och font taggarna sitter ihop så detta kanske hjälper
<a href=""mer.asp?id=" & rs("id") & """ target=""_blank""><font color=""#000000"">"[Mer info] >></font></a>")
5 svar · 280 visningar · startad av jlee
Om jag har satt font color till vit i html koden direkt i taggen och sen vill kunna byta färg med min funktion..varför slår det inte igenom på sidan?
I vilken ordning slår CSS respektive justering direkt i taggar igenom?
Borde inte min funktion slå ut det som redan finns i taggen?
<font color="#FFFFFF">
<%
Function mersvart(txt)
txt = Replace(txt, "[mersvart]", "<a href=""mer.asp?id=" & rs("id") & """ target=""_blank"" font color=""#000000"">[Mer info] >></a>")
mersvart = txt
End Function
%>
a och font taggarna sitter ihop så detta kanske hjälper
<a href=""mer.asp?id=" & rs("id") & """ target=""_blank""><font color=""#000000"">"[Mer info] >></font></a>")
En bra tanke men det verkar inte hända något men kollar man källkoden på sidan ute på nätet så visar den:
<a href="mer.asp?id=48" target="_blank" font color="#000000">[Mer info] >></font></a>
Sen har jag
<body text="#FFFFFF" link="#FFFFFF" vlink="#FFFFFF" alink="#FFFFFF">
som jag måste ha till övriga saker på sidan....men det borde gå ändå
jlee skrev:
En bra tanke men det verkar inte hända något men kollar man källkoden på sidan ute på nätet så visar den:
<a href="mer.asp?id=48" target="_blank" font color="#000000">[Mer info] >></font></a>
Om du tittar noga, ser du att det saknas två vinklar mellan "_blank" och font. Det är nog där felet ligger. font är alltså inte längre ett eget element, utan ingår plötsligt i a-elementet.
/red Det var tydligen vad Poffe redan hade skrivit. Likväl något som borde rättas.
Ja, tack! Det var >< som saknades Poffes svar! Tack till er båda!