webForumDet fria alternativet

Highlighta paging siffra

ASP

20 svar · 911 visningar · startad av jlee · sida 2 av 2

Frågan, av jlee

Nu undrar jag om någon vet om det går att få sid nr highlightad på en sida med paging, alltså siffran på sidan. Så om jag är på sid 2 så vill jag få siffran 2 i fetstil eller i annan färg. Slutet på pagingkoden: Response.Write "<div Align=right><font face=Arial size=2>sid " For intNum = 1 To intPageCount Response.Write "<a href=sida.asp?page=" & intNum & ">" & intNum & "</a> " Next %>

Läs frågan i sin helhet →
Medlem sedan juli 20041 183 inlägg

Lite off topic men jag ser ingen skillnad på visited, hover och active. Det borde alltså räcka med en a... Din CSS-stil tar också bort fetstil på alla länkar...

a {
	font-family: Arial, Helvetica, sans-serif;
	font-size: 10px;
	color: #000000;
	text-decoration: none;
}

Klart att det borde gå att lösa med min kod. är du säker på att din sida inte är så kallat cachad?

Hmm, har visst klantat mig lite. Skrev ut [] på sidan ett och på den aktuella. Uppdaterad kod nedan...

For intNum = 1 To intPageCount
	If intNum = intPage Then
		Response.Write "<a href=""sida.asp?page=" & intNum & """>[" & intNum & "]</a>"
	Else
		Response.Write "<a href=""sida.asp?page=" & intNum & """>" & intNum & "</a>"
	End If
Next

Testa att skriva ut intPage, intNum och intPageCount på lämpliga ställen för att se om dina variabler stämmer. Kanske såhär?

Response.Write(intPageCount & "<br>")
For intNum = 1 To intPageCount
	Response.Write("<i>" & intNum  & "=" & intPage & "</i><br>")

If intNum = intPage Then
		Response.Write "<a href=""sida.asp?page=" & intNum & """>[" & intNum & "]</a>"
	Else
		Response.Write "<a href=""sida.asp?page=" & intNum & """>" & intNum & "</a>"
	End If
Next
268 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.6fe65c25
123 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
140 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
126 ms — ändringar (db)