Hur ser din SQL-sats ut, och hur skriver du ut resultatet?
------------------
Mvh
Patrik aka Brimba
4 svar · 170 visningar · startad av void
Hej,
Har problem med datatypen Text. Allt som select'as efter en Text kolumn blir undefined.
Jag har hört att man skall hämta all Text data sist i select satsen.
Nu är det dock så att jag vill select'a flera Text kolumner vilket gör att de som kommer efter den första alltså blir undefined.
Har även hört att man måste hämta dem det sista man gör ifrån RecordSet'et också.
Men jag använder mig nu av GetRows() och har fortfarande samma problem.
Vad är det för regler man måste följa för att lösa problemet ?
Hur ser din SQL-sats ut, och hur skriver du ut resultatet?
------------------
Mvh
Patrik aka Brimba
query = "select top 1 (select count(ID) from Post where (TypeID = 8) and (ParentID = P1.ID)) as Comments, P1.ID as ID, P1.TypeID as Type, convert(char(9), P1.CreateDate, 106) as CreateDate, convert(char(5), P1.CreateDate, 114) as CreateTime, P1.Title as Title, P1.Data as ShortText, P2.Data as Creator from Post as P1 join Post as P2 on (P1.CreatePostID = P2.ID) where (P1.ID >= " + post + ")";
Skriver ut det med Response.Write.
Hämtar värdet ifrån array'en. Vad annars? Finns ju bara det sättet att göra det på eller missförstod jag frågan?
Kom på att problemet uppstår endast om jag använder ForwardOnly. Men jag förstår fortfarande inte varför den skulle "tappa" kolumn(er) för det.
Måste ha missuppfattat vad ett Record är eller?
Eftersom ForwardOnly droppar varje Record efter ett "besök" betyder det då alltså att att varje fältväre, t.ex rsTemp("ID"), är ett Record.
Trodde det var så att ett Record bestod av ett antal värden för de select'ade fälten.
Blir lite smått förvirrad efter det är endast kolumner av datatypen Text som droppas efter "besök". rsTemp("ID") som är en Integer kan jag "besöka" flera gånger utan att den blir null.
Någon som kan hjälpa till här?