webForumDet fria alternativet

css slutar funka vid redirect?

ASP

9 svar · 250 visningar · startad av MaRseY

Medlem sedan maj 2001178 inlägg
Frågan#1

När jag i mitt nyhetsscript lägger till data i databasen så redirectas man automatiskt till startsidan. Men väl på startsidan så vill ingen css funka.. dvs mkt fult ;) .. nån som haft liknande problem eller har nån aning om vad det kan bero på? tycker det verkar konstigt att de skulle påverka varandra på nått sätt..

------------------
/MaRseY

Medlem sedan mars 2001243 inlägg

Hmm låter ytterst otroligt att detta ska ha något med redirect att göra.. Du bör nog kolla igenom den filen man redirectas till, där borde problemt ligga...

------------------
Ar i USA for tillfallet, kan ej anvanda svenska tecken, sorry...

hmm ja...men sidan som det blir problem med, funkar perfekt annars.. det är startsidan och funkar bra från alla andra länkar etc.. och också bra när man redirectas från en annan sidan.. vilket är skumt, men från just denna redirect så vill css:n inte... mkt skumt :>

------------------
/MaRseY

Medlem sedan juni 20019 519 inlägg

har du lagt stylesheetet längst upp på sidan? okey det borde du ha gjort...

hmm.. låter intressant.. är du särker på att det inte bara "råkade" hända någon gång?

------------------
//voigtan
:: voigtan.org

"de går inte att lära en gammal norrläning byta namn på irc" - gammalt kinesiskt uttryck

nix.. det händer varje gång, har provar flera gånger, har också låtit andra gå in på sidan och försöka och de får samma fel.

------------------
/MaRseY

Medlem sedan juni 200032 967 inlägg

Om du gör refresh på sidan efter redirect, fungerar css:en då?

Medlem sedan okt. 20005 273 inlägg

Visa lite kod så kanske nån av oss ser nått fel :)

------------------
kolung.....det tål att tänkas på!

Medlem sedan feb. 20001 590 inlägg

Har varit med om samma sak, det är i IE och vissa element i stylesheet klasserna blir fel. Detta händer iof. bara i min dator hemma, inte på jobbet, och bara ibland. Detta fenomen fanns i IE 5 och finns fortfarande efter uppgradering till IE 6.

För min del så är det en sida där en font class blir kursiv och fet. Som sagt, bara ibland. Det hjälper inte med en refresh...

/T

------------------
Jensen Ambassadör, mitt bästa köp! www.jensen.no

[Redigerat av Toonster den 09 jan 2002]

hmm Toonster verkar ha rätt.. det hjälper inte att refresha och ifall man tar visa källa på sidan utan css så ser man att css filen är korrekt länkad etc..jag använder uppgraderat winxp nu och IE6.0 som då är uppgraderat från IE5.0...

för mig blir det dock inte såhär bara ibland utan det har skett 100%...

------------------
/MaRseY

Medlem sedan juni 2000690 inlägg

Hmm, har inte sett det här fenomenet på länge men förr fanns det en bugg som gjorde att om man besökte en webbsida med viss typ av CSS så blev sedan all CSS förstörd på sidor därefter. Enda sättet var att stänga fönstret och börja om.

För skoj skull kan du ju prova med att ta bort CSS:en ifrån sidan som redirectar.

------------------
MvH
/Bengan
www.bengan.com | Brossans Räjser
Nyheter för datanördar
"Better to be hated for who you are than loved for who you're not."

261 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.e96017d9
123 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
135 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
123 ms — ändringar (db)