KoTTeNMedlem sedan sep. 20011 722 inlägg Hallå! Har ett problem me en SQL...
Den funkar fint på PWS, men inte lika bra på SweBase, de funkar liksom ibland å ibland inte. Jag får detta medelande som ja inte fattar så mycket av:
Microsoft OLE DB Provider for ODBC Drivers error '80004005'
[Microsoft][ODBC Microsoft Access Driver] Cannot open database '(unknown)'. It may not be a database that your application recognizes, or the file may be corrupt.
/news.inc, line 19
När man får detta fel så håller de i sig i kanske 10 dagar innan de funkar igen i nån månad tills de blir fel igen.
Koden ser ut så här:
<%
Set Connect = Server.CreateObject("ADODB.Connection")
[b]Connect.Open "driver={Microsoft Access Driver (*.mdb)};dbq="&server.mappath("data\data.mdb")[/b]
Set RecSet = Server.CreateObject("ADODB.Recordset")
Visa = "SELECT * FROM nyhet ORDER BY ID DESC"
RecSet.Open Visa, Connect, adOpenStatic, adLockOptimistic
%>
Rad 19 ä i fetstil.
Nån me någon idé?
------------------
Playstation 2 eller X-box? Det är den eviga frågan...
sawMedlem sedan mars 20011 880 inlägg Det känner jag igen sen när jag försökte lägga ut en Accessdatabas gjord i Access2000.
Servern klarade bara av Access97.
Kan det vara samma galenskap?
------------------
saw
__
saw@songer.com
www.mp3.com/saw_songer
__
KoTTeNMedlem sedan sep. 20011 722 inlägg bra fråga...
Hittar ingenting om de på deras hemsida...
De ä inge fel på koden iallafal?
------------------
Jag befarar en liten trädgårdstomte som är i farten.
sawMedlem sedan mars 20011 880 inlägg Jag tycker dock att din server.mapparth ser underlig ut.
Titta här:
Connection.Open "DBQ=" & Server.Mappath("../data/Forum.mdb") & ";Driver={Microsoft Access Driver (*.mdb)};"
Jag vill nog ha det till att du har slachet åt fel håll...
------------------
saw
__
saw@songer.com
www.mp3.com/saw_songer
__
HarbackMedlem sedan juni 2001206 inlägg Testa detta istället för den feta raden (betydligt snabbare dessutom):
Connect.Open "Provider=Microsoft.Jet.OLEDB.4.0;Data Source=" & Server.MapPath("data\data.mdb")
------------------
mvh
Harback
HiFiguiden.nu
[Redigerat av Harback den 08 jan 2002]
KoTTeNMedlem sedan sep. 20011 722 inlägg Tack Saw och Harback, nu verkar de fungera! Å att de går snabbare gör ju inte saken sämre...
------------------
Jag befarar en liten trädgårdstomte som är i farten.