webForumDet fria alternativet

En fråga för tungviktarna

ASP

6 svar · 192 visningar · startad av Gimbo

Medlem sedan dec. 20001 626 inlägg
Frågan#1

Hejsan,
Det är så att jag håller på o bygger ett kundsystem, där har jag gjort som så att jag har en vanlig html sida och i den har jag en ifram med en massa kunder hämtade från databsen, bredvid varje kund finns det en checkbox och värdet på checkboxen är value="<%=rs("kund_nr")%>" nu är min fråga är det möjligt att då man bockar för låt oss säga 5st kunder och klickar på GÅ som finns på den vanliga html sidan att få upp en ny ruta med adressen www.blablabl.com?balblablabal_kundnummer1kundnummer2kundnummer3 osv.

att samtliga kundnummer i slutändelsen på adressen listas bredvid varandra, hoppas ni förstår vad jag menar?
Men själva tanken, går det att från en ifram att markera under och sedan klicka på gå som finns på en vanlig html sida?

------------------

"Det starka är inte att aldrig kunna falla, det starta är att kunna resa sig efter ett fall"

Medlem sedan jan. 20013 341 inlägg

japp med hjälp av javascript ska det gå, gör en sökning i det forumet så hittar du säkert nått!

------------------
Data-Doktorn
Min egen musik!
Mitt coverband

Medlem sedan juni 20019 024 inlägg
<FORM METHOD="get" ACTION="sida.asp">
<INPUT TYPE="checkbox" NAME="kundnr" VALUE="0001">
<INPUT TYPE="checkbox" NAME="kundnr" VALUE="0002">
<INPUT TYPE="checkbox" NAME="kundnr" VALUE="0003">
<INPUT TYPE="checkbox" NAME="kundnr" VALUE="0004">
...
</FORM>

Borde bli något i stil med sida.asp?kundnr=0001,0002,0003,0004

Är det det du menar?

------------------
"Tål det inte att skämtas om, är det inte värt att ta på allvar."

inte direct Pace, jag tror det e som aleborg sger att man måste använda siog av javascript för att lösa detta, mitt problem är att kunderna befinner sig i ett iframe och när man bockar för rutan som finns bredvis kundnummret som naturligt vis har ett värde och därefter klickar på GÅ knappen som befinner sig på en vanlig html så ska det listas som du säger fast utan komma tecken, men hur fungerar detta med javascript?

------------------

"Det starka är inte att aldrig kunna falla, det starta är att kunna resa sig efter ett fall"

Medlem sedan jan. 20013 341 inlägg

vad du kan göra är att ha ett hidden textfält på den vanliga HTML sidan och sen låta kryssrutorna skicka valuen till det via onChange, fråga i Javascript forumet dom är bättre än mig på det där! Jag har sett det göras iaf!

------------------
Data-Doktorn
Min egen musik!
Mitt coverband

ingen som kan hjälpa mig med lite kod, jag har verkligen kört fast

------------------

Medlem sedan feb. 20001 590 inlägg

Det går att lösa utan Javascript, eftersom allt som är ikryssat i formuläret skickas med. Man får loopa igenom formulärets innehåll på mottagarsidan mha. scripting dictionary

/T

------------------
Jensen Ambassadör, mitt bästa köp! www.jensen.no

271 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.6fe65c25
141 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
125 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
143 ms — ändringar (db)