webForumDet fria alternativet

Template-motor för ASP och Tidy

ASP

4 svar · 350 visningar · startad av Poffe

Medlem sedan apr. 20022 743 inlägg
Frågan#1

Tjena

Jag är på jakt efter en bra template-motor i ASP. Ett krav är att den måst kunna hantera block.

Har kollat och testat ASP Template och den verkar ha det jag söker och verkar fungera riktigt bra. Men tänkte ändå höra med er om ni har några andra tips?

När jag ändå har er på tråden tänkte jag även passa på att fråga om nån har någon erfarenhet av HTML Tidy och ASP, går dessa att kombinera för att generera helt korrekt kod?

Medlem sedan dec. 19996 721 inlägg

Det är ont om bra template-motorer för ASP. ASPTemplate är sannolikt den bästa.

Beträffande Tidy+ASP så är det nog mest lämpat när man t.ex. lagrar information från en Rich Text-editor (WYSIWYG), men visst kan man prova att tvätta allt innehåll. Risken för rejäla prestandaproblem är dock stor.

Medlem sedan apr. 20022 743 inlägg

Tack emission! Har testat ASP Template lite och den fungerar precis som jag vill så jag kommer att använda mig utav den.

Des som ska kontrolleras med Tidy (eller är tänkt att det ska kontrolleras iallafall) kommer att komma från en editor, i vilken man kommer skapa mallarna för ASP Template. VIll självklart att dessa ska vara så korrekta som möjligt även om den som skapar mallen inte alltid har så mycket kunskap.

Ett exempel på vad jag vill göra är en funktion likt den på blogg.se där man kan skapa egna templates för sin blogg. Vad jag kan minnas så använder de faktiskt också Tidy för att kontrollera dessa mallar som användaren skapar - hur vet jag dock inte.

Medlem sedan dec. 19996 721 inlägg

Poffe skrev:

Des som ska kontrolleras med Tidy (eller är tänkt att det ska kontrolleras iallafall) kommer att komma från en editor, i vilken man kommer skapa mallarna för ASP Template. VIll självklart att dessa ska vara så korrekta som möjligt även om den som skapar mallen inte alltid har så mycket kunskap.

I så fall borde det gå bra. Du får prova att använda COM-/ATL-versionen av Tidy från ASP (Server.CreateObject("Tidy.Document") osv.)

Medlem sedan mars 20023 561 inlägg

Flyttas från Internet & Webbtjänster.

Josef, Moderator

263 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.a51de22e
135 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
125 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
128 ms — ändringar (db)