nu blir det:
Feltyp:
Microsoft OLE DB Provider for ODBC Drivers (0x80040E37)
[Microsoft][Drivrutin för ODBC Microsoft Access] Microsoft Jet kan inte hitta tabellen eller frågan 'kompis'. Kontrollera att den existerar och att namnet är rätt stavat
/kompislistan.asp, line 149
sortera kompisar
57 svar · 469 visningar · startad av urban · sida 3 av 3
Frågan, av urban
vill att de som e online ska va online sorterade med deras username först och de som e offlien ska ligga underst med namn sortering <% Set Connect2 = Server.CreateObject("ADODB.Connection") Connect2.Open "driver={Microsoft Access Driver (.mdb)};dbq=" & Server.MapPath("Database/members.mdb")&";" Set RecSet2 = Server.CreateObject("ADODB.Recordset") Set Connect = Server.CreateObject("ADODB.C
Läs frågan i sin helhet →har ändrat kompis till members och får:
Microsoft OLE DB Provider for ODBC Drivers (0x80040E14)
[Microsoft][Drivrutin för ODBC Microsoft Access] Du försökte köra en fråga med en mängdfunktion som inte innehöll det angivna uttrycket 'id'.
/kompislistan.asp, line 149
hallåååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååållålålålålåållålå
Det blir lättare om du postar hur frågan ser ut nu !!!!!
För jag förmodar att du har ändrat när du får olika felmeddelanden !!
------------------
Är man medlem på WF så behöver man inga vänner !
<%
Addera2 = "Select id,username,status from members Where id in (Select id From members Where ID1 ="&Session("id")&") group by status order by username"
RecSet2.Open Addera2, Connect2, adOpenStatic, adLockOptimistic
%>
Har du en kolumn i tabellen members som heter id och en annan som heter ID1?
------------------
.: Det är jag som ger svaren och det är Ni som ställer frågorna :.
nope har id1 i kompislistan och bara id i members
men enligt denna koden:
<%
Addera2 = "Select [b]id[/b],username,status from [b]members[/b] Where [b]id[/b] in (Select [b]id[/b] From [b]members[/b] Where [b]ID1[/b] ="&Session("id")&") group by status order by username"
RecSet2.Open Addera2, Connect2, adOpenStatic, adLockOptimistic
%>
så har du båda fälten i tabellen members.
mvh Jörgen :)
------------------
så hur ska man göra
halllåå
assåååååååååå
jag har inte hela dan på mig
halllåå
urban, tycker att du bör beskriva ditt problem mer utförligt istället för att missbruka forumet. I denna tråd har du postat 6 stycken meddelanden som bara innehåller ordet hallå för att denna tråd skall placeras högre upp i forumet. Tycker du bör läsa igenom forumreglerna.
Nu är inte jag forumledare men jag finner det oerhört irreterande med alla dessa helt onödiga inlägg!!
------------------
Ar i USA for tillfallet, kan ej anvanda svenska tecken, sorry...
[Redigerat av iceM2 den 05 jan 2002]
amen jag kan inte vänta hela dagen måste dra snart :-(
Jag tror knappast att någon här har lust att hjälpa dig när du beter dig på detta vis... Inte jag i alla fall. Läs igenom reglerna nu och acceptera dem för den allmänna trivselns skull.
------------------
Ar i USA for tillfallet, kan ej anvanda svenska tecken, sorry...
Jag står på iceM2's sida, och tror nog att de flesta gör det. Forumet är inte till för att missbrukas för eget vinnande.
------------------
"Tål det inte att skämtas om, är det inte värt att ta på allvar."
oki som ni vill
Hej wF medlemmar!
Generellt gäller följande:
Om en tråd försvunnit utanför 1:a sidan och tråden fortfarande är aktuell äger trådskaparen rätt att göra ett (1) inlägg för att flytta upp tråden för att visa att den fortfarande är aktuell.
I andra fall undanbedjes massinlägg för att pocka på uppmärksamhet. Jag är övertygad att medlemmar hjälper till om de kan.
För allas trivsel hoppas jag att jag slipper se sådant här i fortsättningen.
mvh Jörgen
Moderator wF
------------------