Men en sak som jag funderar på, är om två användare skulle ha samma e-postadress (familjemedlemmar, medlem som reggat sig två gånger etc.) då skulle det bli fel. Det vore i så fall bättre att ange sitt användarnamn.
------------------ "Tål det inte att skämtas om, är det inte värt att ta på allvar."
Pace:
Ska kolla ifall jag hittar någon smart lösning på detta. Jag har aldrig funderat på det problmet i och med att jag haft req_Email-fältet som unikt. Tack för omdömmet förresten!
Qimen:
Bytar du ut connectionssträngen till en accesskoppling så fungerar det ypperligt till access också. Istället för varchar gör du kolumnerna till typen text.
mvh Jörgen :)
------------------
.: Det är jag som ger svaren och det är Ni som ställer frågorna :.
datatypen varchar finns i Access (och är synonym med text) så det finns ingen anledning att byta. Varchar är också den datatyp som finns i SQL-standarden. Text är alltså ett Access-specifikt tillägg som man bör undvika.
------------------ essentitia preter non sans multiplicandum
Hej LarsG, då får man skapa fälten med SQL. I programmet Microsoft Access i officepaketet finns inte varchar att välja, utan valet står mellan text och PM (memo) vilket är det programmet de flesta här använder skulle jag tro.
mvh Jörgen :)
------------------
.: Det är jag som ger svaren och det är Ni som ställer frågorna :.
[Redigerat av jorgen den 05 jan 2002]
261 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.a51de22e