cyprysMedlem sedan dec. 20003 563 inlägg Tja
Någon lösning på detta problem
Jag vill att en "response.write var_lang" variabel ska ändras med hjälp av en session.
Alltså mitt försök såg ut såhär.
response.write variabel_&session("andra delen av variabelnamnet som för den delen är en array")&(0)
Sessionen kan alltså få ca 4 olika värden. Alla dessa variablar finns redan skapade.
var_eng
var_sv
var_de
Är alltså osäker på om det ens går att göra på detta sätt.
------------------
MVH // Cyprys
Cyprys
Synd att du inte kan köpa en voodoojordglob och sedan snurra på den fort som fan och skrämma skiten ur alla.
RinaldoMedlem sedan mars 20014 214 inlägg Jag förstår inte riktigt... VIll du bra att din variabel ska hämtas från en session du har??
------------------
MVH
cyprysMedlem sedan dec. 20003 563 inlägg Nja.
Vi har en session som kan ha värdet eng, sv, de, fi
Vi har sen fyra variablar
var_eng, var_sv, var_de, var_fi
När sessionen ändras så skall det skrivas ut en annan variabel.
När sessionen = eng så skall var_eng skrivas etc.
Och jag är inte ute efter att använda select eller if här. Visst så får jag göra så om inget annat funkar men det är invecklat så det räcker redan i just den koden med en hel del if-satser
[r]
Jag löste det förvisso med en ändring till att det bara ska finnas en variabel som ändras i början av sidan beroende på sessionen.
Men det vore intressant om det går att göra som ovan?
[/r]
------------------
MVH // Cyprys
Cyprys
Synd att du inte kan köpa en voodoojordglob och sedan snurra på den fort som fan och skrämma skiten ur alla.
[Redigerat av cyprys den 03 jan 2002]
RinaldoMedlem sedan mars 20014 214 inlägg Är inte så säker på sånt men kan testa...
response.write " "&variabel&"_"&session("din_session")&" "
------------------
MVH
cyprysMedlem sedan dec. 20003 563 inlägg nja. Men om någon vet så... ;)
------------------
MVH // Cyprys
Cyprys
VideMedlem sedan dec. 19998 577 inlägg Varför inte använda dig utav en tvådimensionel array, där du har språken i den första dimensionen och resten i den andra?
------------------
Mostly Harmless