Hej, nu ska jag försöka förklara mitt problem här. Jag har aldrig använt ASP förut och kan inte så jättemycket om koder och grejer, men det kanske finns nån som kan hjälpa mig och till och med förklara på ett enkelt sätt! (tänk 4-åring :OO )
Jag tänkte använda gästboken jag hittade här
Tror ni den är bra? MEN... när jag förhandsgranskar i IE så ser man den här lilla kodsnutten: ?do=add"> över fälten. (se bild - där har jag inte gjort nåt utan det är i "original"). Vad kan jag göra åt det? Det måste ju vara nåt som är fel i koden eller så, men....?
Sen undrar jag varför det egentligen står sådär i fälten, t.ex. <%=namn%>. Ska man ta bort det eller ska det stå kvar? (som sagt, nybörjare) Jag skrev till value=hidden i koden och då syns det ju inte iaf... men vet inte om det är rätt.
Ska jag posta koden också? Den är rätt lång och jag vet inte vilket som behövs och inte....
Eller... ska jag helt enkelt välja en annan gästbok?? :)
Kan någon hjälpa mig? Det vore jättesnällt, för jag kan inte alls mycket om det!! Hoppas jag inte rörde till det för mycket. :) Förut har jag bara haft en riktigt dålig, reklamfylld från Bravenet.com men jag tänkte fixa en finare nu!
Alternativt ser du till att du har iis/pws inlagt på din dator, och då ska filerna ligga i c:\inetpub\wwwroot och sen anropar du dom ifrån http://localhost.
Det finns gratisalternativ på https://www.brinkster.com, men då är det reklam om jag inte tar helt fel. Annars kan du lägga upp den på min FTP om du vill, den går ut om ett par månader vad jag vet, men då har du förhoppningsvis skaffat eget webhotell, om du vill ha den direkt vill säga. :)
Tack så jättemycket för tips, och för erbjudande om plats (magnusfernstrom)! Jag tror dock att jag avvaktar lite, nu vet jag ju iaf att det inte var fel på gästboken! Då kan jag använda den när jag har rätt utgångsläge... just nu har jag en sida hos Telia, jag trodde att de stödjer ASP men tydligen inte. :)
Så... förhoppningsvis behöver jag inte återkomma, det funkar säkert senare!
274 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.a51de22e