Jo jag undrar hur man kan ta bort en viss del i slutet av ett inlägg? för när man editerar sina inlägg på min site så vill jag att det ska komma upp [Redigerades den 2001-12-31 av Nisse] i slutet! Den är nu pålagd men sedan när de ska editera sina inlägg igen så vill jag att den texten ska försvinna när de skriver inlägget och läggas på igen efter!! Det e inget problem att lägga på den men jag undrar hur jag ska få bort den när de skriver? Det skulle vara bra om den på något sätt tog bort den sisa biten! Men efter som den inte är samma för alla användare så blir det lite problem? så kan man göra så att den tar bort allt som står efter "[Redigerad den..."?
Vore det inte lättare att göra ett nytt fält där man lade in denna text...
Du kunde ju göra på två sätt. Antingen så räknade fältet hur många gånger det blivit editerat (1 lr 2 lr 3 osv) och visar sedan så många [Redigerades den 2001-12-31 av Nisse] eller så kan du lägga till [Redigerades den 2001-12-31 av Nisse] en gång till varje gång man skriver inlägget och separera dom på något sätt, typ ; och sedan splita dom med en arrey...
Jo visst vore det lättast att göra ett nytt fält ;) men gillar inte att mixtra i databasen så mycket nu när den ligger uppe? Och sedan jag vill bara att det ska stå [Redigerades den 2001-12-31 av Nisse] en gång men det är inte riktigt problemet utan om man på något sätt kan trolla bort den texen när man skriver ;) genom att tex göra ett script där man tar bort all efter "[Redigerades den " om det nu skulle gå?
hmm.. jag har ett liten ide som kanske funkar... när man typ sparar det när man redigerar det så sparar den datumet o namnet... sen lägger du in det efter varje inlägg där man läser dem... för att inte det ska stå [redigerades av ] lägger du in en if sats.. så hade jag gjort :e
260 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.e96017d9