Det går inte med ASP, titta in i JavaScript-forumet på våningen ovanför så kanske du hittar något. :)
------------------
SPiN, bjorne.w@telia.com
-- En ask vet jag stånda - den Yggdrasil heter, ett väldigt träd överöst av vita sanden. --
8 svar · 186 visningar · startad av JonasT
Hej!
Jag undrar om det går att göra så att en sida uppdateras utan att det blinkar tlll..om ni fattar.
Asså jag vill att några ikoner ska uppdateras var 10:e sek, som ligger på en sida. Men vill att bara ikonerna ska uppdateras så inte hela sidan blinkar..
Det går inte med ASP, titta in i JavaScript-forumet på våningen ovanför så kanske du hittar något. :)
------------------
SPiN, bjorne.w@telia.com
-- En ask vet jag stånda - den Yggdrasil heter, ett väldigt träd överöst av vita sanden. --
remote scripting går det att lösa med, men det kräver IE 4.0 och JS aktiverat.
------------------
Mvh
Patrik aka Brimba
varför inte lägga de i en liten frame och bara uppdatera den! visst bilderna kommer kanske blinka men inte hela sidan! eller iframe kanske!
Det går inte...för dom måste ligga exakt rätt...1 pxiel åt ngt håll o designen blir ful
Layers kanske?
Hur som helst låter Javascript/dhtml-forumet som ett bättre ställe att få hjälp med ett snarlikt problem.
------------------
/solbulle
Hemmabio | Spelautomater | The Who
Men layers ligger på olika ställen o olika upplösningar..
Vad är det eg. du vill göra? Är det nödvändigt att hela sidan uppdateras eller är det bara bilderna som skall bytas ut?
Är det många olika ikoner?
------------------
/solbulle
Hemmabio | Spelautomater | The Who
om jag har fattat dig rätt är det ju bara använda iframe o sedan div för att få det hamna exakt på pixeln rätt