webForumDet fria alternativet

räknare databas

ASP

5 svar · 310 visningar · startad av peve

Medlem sedan aug. 200517 inlägg
Frågan#1

Hejsan!
Har lite funderingar, har en accesdatabas som det sparas uppgifter i, men om man kollar i kolumnen räknare så blir det 1,4,5,6 varför blir det så?
MVH:patrik

Medlem sedan juni 200032 967 inlägg

ID 2 och 3 kanske tagits bort?

Medlem sedan okt. 20031 000 inlägg

Kan fylla i med att även jag upplever liknande resultat, ibland hoppar räknaren över ett antal steg. Jag vet med säkerhet att mina poster inte tagits bort vid dessa tillfällen.

Tittar i min databas som det gäller och den skriver 10 steg, sen hoppar den över 5, skriver 3 till, hoppar över 2, sen skrivs det 10-12 steg, sen hoppas 4 över och så håller det på, jag ser inget system i överhoppen...

Ska tillägga att några av dom överhoppade stegen har med all säkerhet tagits bort manuellt/automatiskt via koder och mig, men definitivt inte alla dessa, är ju mängder som saknas :D

Medlem sedan aug. 200517 inlägg

jag körde ett test med att lägga till några data från min hemsida, gick in i databasen o kollade, allt verkade bra, så jag tog bort allt förutom ID 1, går det att nollställa eller vad skall jag göra för att få det i följd?
//patrik

Medlem sedan juni 200032 967 inlägg

Varför vill du ha posterna i följd? Det spelar väl ingen roll vad de olika posterna har för ID.

Medlem sedan maj 200010 687 inlägg

Blir det fel när man ska lägga in en post så förbrukas ett ID. I alla fall är det så när man kör transaktioner och något går fel efter och det rullas tillbaka...

277 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.a51de22e
133 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
141 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
131 ms — ändringar (db)