Om man inte använder Session.LCID kommer språket vara det språket som varje besökares data har (t ex januari i Sverige och January i USA)?
Är Now-värdet serverns (där man har sidan) tid eller besökarens tid?
Detta kan i vilket fall som helst bli problem. Om det är besökarens tid som Now anger kan t ex ett gästboksinlägg postat i Australien, som är tolv timmar "äldre" än ett gästboksinlägg i USA, anses som "nyare" än det amerikanska.
Om det är serverns tid som Now anger kan det, om man t ex anger dagens datum på sidan, bli fel när inte dagens datum överensstämmer mellan t ex Australien och Sverige.
Ja, men med servern menar du väl besökarens server och inte databas-servern. Alltså är det väl i princip besökarens tid. Det är ju inte så vanligt att man kopplar upp sig mot en server utomlands.
Av samma anledning så blir väl månadens namn olika beroende på vart i världen du är om du inte använder Session.LCID?
Oj, nu såg jag visst att du hade redigerat inlägget. Då är alltså all ASP-kod, tiden (om man bortser från formateringen) som min server där jag har min sida har och ingenting annat.
Hur blir det med Session.LCID? Måste jag använda det för att en amerikan ska få January som månad istället för januari?
Med servern menar jag servern som exekverar din ASP-kod, dvs den server där du lagt upp dina applicationer. Det är inte alls säkert att servern ligger i sverige fast att det är ett svensk web-hotell.
det finns ju olika Session.LCID för olika länders tidsystem.
------------------
.: Det är jag som ger svaren och det är Ni som ställer frågorna :.
253 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.1dc6f849