Hej hej
Jag har sökt på forumet som vanligt men denna gång hittade jag inget svar :(
Jag letar efter ett kontakta mig script på sidan som inte använder sig av någon mail server utan helt enkelt skickar informationen till en databas, så man sedan kan logga in och kolla på vad användaren vill skriva till dig.
Har för mig att jag sett ett sådanat här script för ett par år sedan, fanns på aspsidan men finns inte där nu heller. :(
Har för mig att det var en kille som hade byggt om en gästbok eller liknande men efter att man skicka i väg gästboksinlägget så kom man till en sida där det stog.
Tack för meddelandet vi besvarar det så fort som möjligt, och man kunde sen logga in och se vad folk har skrivit till en.
Hoppas ni förstår, nån som vet om det finns nått sånt gratis script ute på nätet för tillfället? Dålig på asp så kan inte göra ett själv.
PalleMedlem sedan apr. 20003 174 inlägg Snabb-kladd a´la otestat. :)
Formulär:
<form method="post" action="save_message.asp">
<p>
Namn:<br>
<input type="text" name="name">
</p>
<p>
Ärende:<br>
<input type="text" name="topic">
</p>
<p>
Meddelande:<br>
<textarea cols="30" rows="10" name="message"></textarea>
</p>
<input type="submit" value="Spara meddelande">
</form>
save_message.asp
<%
'#----------------------------------------------------
'# Spara informationen
Set Connect = Server.CreateObject("ADODB.Connection")
Connect.Open "Provider=Microsoft.Jet.OLEDB.4.0;Data Source = "& Server.MapPath("din_databas.mdb")
Connect.Execute("INSERT INTO tbl(strName, strTopic, strMessage) VALUES('"& dbSafe(Request.Form("name")) &"', '"& dbSafe(Request.Form("topic")) &"', '"& dbSafe(Request.Form("message")) &"')"),,128
Connect.Close
Set Connect = Nothing
Response.Write "Meddelandet sparat!"
'# Gör informationen säker för databasen
Function dbSafe(str)
If Len(str) = 0 Then Exit Function
dbSafe = Replace(str, "'","''")
End Function
%>
Tack Palle (hängde på din sida mkt förr)
Nu e det så att jag har inte acess och vet inte hur man gör så att det sparas rätt och så att jag kommer åt den med en admin sida. Vet att det skall finnas någonstans ett sådant färdigt script!
PalleMedlem sedan apr. 20003 174 inlägg
stumodum skrev:
Nu e det så att jag har inte acess och vet inte hur man gör så att det sparas rätt och så att jag kommer åt den med en admin sida.
stumodum skrev:
Jag letar efter ett kontakta mig script på sidan som inte använder sig av någon mail server utan helt enkelt skickar informationen till en databas, så man sedan kan logga in och kolla på vad användaren vill skriva till dig.
Ok. :)
Vad för typ av databas hade du tänkt använda?