Detta är då jag000030
Kommentera gärna och mycket ;-)
--------------------------------------------------------------------------------
¤ Radera ¤ ¤ Visa ¤ Visad 3 gånger Lite humor
Den här är ganska bra :-)
--------------------------------------------------------------------------------
¤ Radera ¤ ¤ Visa ¤ Visad 20 gånger
Kollade lite närmare på din kod (som är hopplös att läsa ;)) och jag ser att du använder dig av ett annat recordset för att hämta ut information till bilderna.
Set bildRS=objConn.Execute("SELECT clicks,tblUsers.userID, tblUsers.username, tblUsers.picture, * FROM tblUsers LEFT JOIN tblUsers_Galleri ON tblUsers.userID = tblUsers_Galleri.agare WHERE (((tblUsers_Galleri.agare)="&request("userID") &")) ORDER BY tblUsers_Galleri.bildID DESC")
lite slarvigt gjort i access och stjärnan ska bort :-)
Testa köra följande i Access och kika på vad du får för resultat...
SELECT clicks,tU.userID, tU.username, tU.picture, tUGK.bildID, tUGK.agare, SUM( tUGK.nytt ) AS SumNytt
FROM ( tblUsers tU
LEFT JOIN tblUsers_Galleri tUG ON tUG.agare = tU.userID )
LEFT JOIN tblUsers_Galleri_kommentar tUGK ON tUGK.agare = tU.userID
WHERE tUG.agare = userID
GROUP BY clicks,tU.userID, tU.username, tU.picture, tUGK.bildID, tUGK.agare
ORDER BY tUG.bildID DESC
Det blir ändå inte rätt, eftersom det kommer att bli obalans i tabellen, om inte antalet rader från databasen är jämnt delbart med 3. Därav mitt länktips.
allt funkar ju i koden, det är bara visningen av nya kommentarer som inte vill visas jämte varje bild, de hamnar bara alla vid första bilden
Givetvis. Du öppnar ett recordset för kommentarer innuti din loop som visar bilderna. Första bilden som visas kommer att loopa igenom alla kommentarer och avsluta med sista posten. Alltså blir det recordsetet flaggat EOF och den snurran kommer inte att köras igen.
Det blir ändå inte rätt, eftersom det kommer att bli obalans i tabellen, om inte antalet rader från databasen är jämnt delbart med 3. Därav mitt länktips.
Såg tipset men vet inte hur jag ska implementera det
Där det står response.write rs("fält") i exemplet ska du moffla in din kod som du har mellan td:arna + att koden som söker ut kommentarerna måste ligga där.
Där det står response.write rs("fält") i exemplet ska du moffla in din kod som du har mellan td:arna + att koden som söker ut kommentarerna måste ligga där.
kan du skriva ihop hur det ska se ut *ler lite*
är för trött för att tänka, har knappt sovit på nätterna och jobbat för hårt