webForumDet fria alternativet

Uppdatera hela formuläret med en knapp

ASP

3 svar · 375 visningar · startad av leox

Medlem sedan mars 200550 inlägg
Frågan#1

Hej.

Jag har gjort en liten funktion till min sida där jag kan skapa nya länkar, trevligt o snabbt o bra.

Men nu har jag stött på ett litet problem, om jag ändrar en länk, så finns det en uppdatera knapp till höger om varje input-fält, med andra ord 20 länkar blir 20 inputs med 20 knappar..

Hur gör man så att man kan uppdatera formuläret och dess värden genom att endast trycka på 1 knapp? Kod exempel önskas..

Tacksam för svar :)

Medlem sedan dec. 199982 inlägg

Nu är asp inte min grej men är det på serversidan eller klientsidan du har problem? Du loopar ut 20 länkar ur en databas och lägger dem i varsit input-fält? Jag hade namngivit fälten till typ link_id där id'et är den länkens id i databasen. Sen hade jag på serversidan loopat igenom all input som börjar på link, splittat på _ och uppdaterat databasen utifrån den infon. Att på klientsidan posta 20 formulär samtidigt låter inte som bra/möjlig lösning.

Medlem sedan mars 200550 inlägg

Kanske formulerade frågan lite felaktigt..
det handlar alltså endast om att uppdatera fälten/värden, inte skapa...

jag tror man kan använda något som heter For Each item eller dylikt men har ingen koll på hur man ska lösa det... någon annan kanske kan ge ett specifikt exempel?

Medlem sedan juni 200032 967 inlägg
257 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.a51de22e
122 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
133 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
121 ms — ändringar (db)