Tjena..
Testade Daniels "Databasspejare" (finns i wF Script) funkade ju fin fint, men jag skulle vilja få med datatypen till varje fältnamn skulle det vara möjligt??
Så här ser kod snutten ut vid visning av fältnamn:
set rs = conn.execute("SELECT * FROM " & tabell & "")
fields = rs.fields.count -1
'SKRIVER UT ALLA FÄLTNAMN
for infield = 0 to fields
response.write "" & rs.fields(infiled).name & ""
mm...
jag tycker personligen att man tappar en del av poängen med scriptet om man inte kan få datatypen utskriven...skulle vara suveränt att kunna använda detta vid datamodulering & dokumentation.
//niclas
------------------
ingenting är omöjligt det tar bara lite längre tid..
Det man får fram är ett tal som symboliserar vilken typ kolumnen är.
T.ex. 3 = Vanlig Integer
200 = String
Över 200 är andra string som hyperlänk och annat
11 = Ja / Nej
6 = currency
Med andra ord så har jag inte kommit på något bättre sätt ännu. Jag har själv överstående på min version men tyckta att det var onödigt att ha med den på den jag la upp. Men när jag kommer på ett bättre sätt så uppdateras Databasspejaren.
* Testa även med attributes.
------------------
MVH // Cyprys Cyprys
Synd att du inte kan köpa en voodoojordglob och sedan snurra på den fort som fan och skrämma skiten ur alla.
Idén med det här scriptet är ju kanon, men jag har problem.
Jag har inte lagt något lösenord på mina databaser (kanske dumt) men när jag försöker att öppna databasen så händer ingenting.
Vad jag förstår, så skall man inte skriva in någonting om det inte finns något lösenord, eller?
Alla länkar ser bra ut det vill säga om du fyllt i ett lösenord vilket du inte verkar gjort. Om du sätter igång on error resume next så borde du med den andra länken hamna där du ska skriva in lösenord.
Jag vet inte riktigt vad som är fel.
Visas inget alls när du försöker se på en databas eller bara på de med lösenord.
På de databaser (*.mdb) som inte har lösenord så behöver du inte skriva något lösenord. Du ska inte ens behöva se det formuläret.
------------------
MVH // Cyprys Cyprys
Synd att du inte kan köpa en voodoojordglob och sedan snurra på den fort som fan och skrämma skiten ur alla.
Jag har samma problem som saw med skriptet. Använder inget lösenord. Databaserna syns men när jag klickar på en av databaslänkarna öppnar sig bara formuläret för lösenord. Vad jag förstår så skulle inte detta hända....
Hoj hoj.
Det finns alltså folk som använder det scriptet fortfarande. :r Smickrad
Det där felet har tydligen uppkommit iom IIS och NT. Blev på något liknande sätt när jag bytte.
Men jag kanske ska sätta mig ner och titta lite på det så återkommer jag när det är fixat. (Ska bara försöka komma ihåg någonting av hur jag gjorde :) )
*Nostagitripp när så gamla inläg dyker upp*
------------------
MVH // Cyprys Cyprys
Jovars. Jag tittade lite snabbt på det och om man tittar i koden så ser man att jag gjode den på ett litet fräckt sett.
Om något skulle bli fel "password till db" då skulle man skriva dit pw.
Men något annat blir fel nu. Vet ej vad än.
Men jag tog bort några rader och vips så funkar det i alla fall på databasen utan pw precis som det ska.