Kod?
Frågan#1
Jag har satt session.timeout till 30 minuter men trots detta kan vissa medlemmar bli utloggade stup i kvarten, hur löser jag detta????
12 svar · 512 visningar · startad av WebbisNet
Jag har satt session.timeout till 30 minuter men trots detta kan vissa medlemmar bli utloggade stup i kvarten, hur löser jag detta????
Kod?
<%
If Session("userID") = "" Then
objConn.Execute("update tblUsers Set inloggad=false")
objConn.Execute("delete from tblUsers where DateDiff('d', Now, Datum) > 86")
Response.Redirect "/timeout.asp"
End If
%>
Använd cookies istället?
jag är inte bra på cookies, nåt bra förslag på hur man ska skriva, hur pass säkrare är det med kakor????
Säkrare och säkrare... Du slipper i alla fall att servern bestämmer när besöket är över.
För att skapa en kaka som gäller under besöket:
Response.Cookies("webbisnet")("UserID") = 4711
För att hämta värdet från kakan:
UserID = Request.Cookies("webbisnet")("UserID")
...
If UserID = "" then
' inte inloggad
end if
Ska jag spara kakan i defaultsidan som man hamnar på direkt efter inloggningen?
<%
If ("userID") = "" Then
End If
%>
Är detta rätt, har märkt att delete from inte verkar köras då jag har många medlemmar som inte har loggat in på bra över 86 dagar....tycker den borde köras
HEJ!
WebbisNet skrev:
<%
If ("userID") = "" Then
End If
%>
Om jag tolkar denna kod rätt, så blir man automatiskt utloggad när UserID är tom, vilket sker om man inte har någon cookie?
Du skriver att du har detta efter inloggning; hur ser du till att man har en kaka, eller det sker innan man kommer hit?
Om man skriver fel lösen, borde man inte få en kaka, och då åker alla ut???
Jag skapade kakan du direkt efter valideringen av anvnamn och lösen och innan redirect till defaultsidan, skriver man fel skapas ingen kaka
HEJ!
WebbisNet skrev:
Jag skapade kakan du direkt efter valideringen av anvnamn och lösen och innan redirect till defaultsidan, skriver man fel skapas ingen kaka
Och då blir UserID tom?
Tolkar ditt svar som att man aldrig kommer till sidan med koden då, ingen redirect?
userID är inte tom och man kommer vidare, jag undrade bara om man skrev så som jag tolkade svaret jag fick
HEJ!
Okej, är du nöjd, så är det bra.
Jag svarade eftersom jag trodde detta hörde ihop med att dina besökare blev utloggade i tid och otid.
När du skriver så här:
...så loggar du ju ut alla personer "i databasen"... det är väl inte det du vill? Det saknas ett WHERE villkor...