webForumDet fria alternativet

UnUnload problem =/

4 svar · 207 visningar · startad av ConnyFox

ConnyFoxMedlem sedan aug. 20011 087 inlägg

Jo jag har ett litet problem.. jag vill att när man stänger fönstret så öppnas ett nytt fönster son loggar ut än. Jag använder denna kod.

<body onunload="centerpopup('funktioner.asp?funktion=logout&close=ja',100,100);">

Problemet är det att popupfönstret öppnas även när jag uppdaterar sidan.. jag vill bara att det ska öppnas när fönstret stängs. Någon som veT? har testat med onclose men d funka inte..

------------------
*brölar ljudligt*

PaceMedlem sedan juni 20019 024 inlägg

Kör du frames?

Förresten, inlägget hör hemma i DHTML/JavaScript forumet.

------------------
"Tål det inte att skämtas om, är det inte värt att ta på allvar."

Nej jag kör inga frames. Några tips? varför funkar inte onclose? :o)

Jo jag har hört att man på något vis kan göra så att om en inloggad användare är inaktiv på sidan en speciel tid så loggas han ut automatiskt.. hur gör man det då? Det kan väll funka minst lika bra om det inte är en helvetes massa kod :o)(nu hör tråden nog mer hemma här) ;)

------------------
*brölar ljudligt*

@ndersMedlem sedan juni 200032 969 inlägg

varför funkar inte onclose?

Enkelt. Det finns ingen sådan eventhandler i javascript.

- - -

Om du använder sessions så har du ju en session timeout. Den är satt default till 20 minuter. Efter 20 minuters inaktivitet dör då alltså användarens alla sessions.

Mvh,

------------------
"Jag är en pojkspoling! Jag är 25 år gammal!"

Hmm jo det visste jag faktiskt ;) O jag använder sessions så varför jag frågade detta vet jag inte riktigt.. fast det e klart att det vore ju inte helt fel att logga ut användaren direkt när fönstret stängs heller.. ok men onunload e skit :O) Men det går alltså inte på någotvis att få något att hända BARA när fönstret stängs alltså?

------------------
*brölar ljudligt*

129 ms totalt · 3 externa anrop · v20260731065814-full.0e50b1ef
0 ms — hämta forumlista (cache)
0 ms — hämta statistik (cache)
126 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)