eriksMedlem sedan apr. 20011 356 inlägg
Hej! Kan jag sla samman tva SQL-kommandon?
Jag har:
SQL = "Select Count(Score) AS iCount from Resultat where UserID =" & Session("UserID") & " "
och
SQL = "Select Max(Score) AS iMax from Resultat where UserID =" & Session("UserID") & " "
Kan jag sla samman detta till ett kommando, och execute det i samma recordset? Eller maste jag hamta allt som olika recordset?
Tack! /Erik
Om detta inte funkar, sa kommer jag att behova oppna 14 (!) Recordset pa en sida. Jag ska visa statistik, jag har 9 kategorier, och alla kategorier behover 1-2 Recordset var (min, max, average, eller sum). Det handlar ju visserligen om att jag ska visa en massa statistik, men kan man verkligen ha 14 recordset? HJALP!!!
Tack! /Erik
OveRRidEMedlem sedan feb. 20018 509 inlägg
oppna 14 (!) Recordset pa en sida.
:x
;)
------------------
"-Man kan faktiskt supa nykter."
-Mange P
Ar det nagon annan som har erfarenhet av det har? Det kanns tossigt att oppna 14 recordset.
@ndersMedlem sedan juni 200026 914 inlägg
Du kan använda dig av union.
SQL = "Select Count(Score) , 'iCount' AS Type from Resultat where UserID =" & Session("UserID") & " " &_
" UNION Select Max(Score), 'iMax' from Resultat where UserID =" & Session("UserID")
Du får då loopa igenom recordsetet och kolla igenom värdet i Type, för att se vilken räkning det är du har i första fältet.
Mvh och god jul,
------------------
"Jag är en pojkspoling! Jag är 25 år gammal!"
[Redigerat av @nders den 24 dec 2001]
clownMedlem sedan juni 2000126 inlägg
Hej,
kan du inte bara skriva
SQL = "Select Count(Score) AS iCount, Max(Score) AS iMax from Resultat where UserID =" & Session("UserID") & " "
och kanske du kan fortsätta på detta genom att göra en group by på UserId, typ:
SQL = "Select Count(Score) AS iCount, Max(Score) AS iMax from Resultat group by UserID"
Men det sista är bara en vild gissning ;)
/Jonas
------------------
Jonas Florin
-Din gycklare i vardagen-