Lite ologiskt att man skall behöva in där och rota när jag redan använt Manage Your Server Wizarden och sagt att åt datorn att han skall vara webbserver...
Lite ologiskt att man skall behöva in där och rota när jag redan använt Manage Your Server Wizarden och sagt att åt datorn att han skall vara webbserver...
"Agera webbserver" är inte synonymt med "tillåt körning av dynamiska scriptfiler på min server".
Hade du anropat en HTML-fil med tillhörande javascript-inkluderingar och CSS-filer, hade det fungerat jättefint. Skall man vara riktigt petnoga så är faktiskt webbserverns roll helt korrekt enbart att leverera statisk och färdigprocessad data till dig. Tolkning/exekvering/körning görs utanför detta scope, och även om just denna metodik det är extremt sällsynt i mindre system nuförtiden, så är presentation faktiskt webbserverns ursprungliga roll.
Jag tycket att det är extremt bra att det är på detta vis, för scriptkörningsrättigheter som standard kan faktiskt ställa till det för många, om de inte vet vad de håller på med.