Databasen måste ha RXWD rättigheter på IUSR kontot
------------------
Data-Doktorn
Min egen musik!
Mitt coverband
6 svar · 288 visningar · startad av webzonen
Nu när jag sitter här med IIS och W2k och grejar med skript så får jag hela tiden ett flemeddelanden när jag skall uppdatera databaserna, dom har fungerat förut på Win 98. Felet jaG FÅR ÄR:
Microsoft OLE DB Provider for ODBC Drivers (0x80004005)
[Microsoft][Drivrutin för ODBC Microsoft Access] Operationen måste använda en fråga som kan uppdateras.
nån som har en aning om vad det kan vara?? dom har som sagt var fungerat förut, men helt plötsligt inte nu. vill ni ha ngn kod för hur jag lägger in så säg till
------------------
En sak livet lärt mig är att idioterna oftast har rätt
Databasen måste ha RXWD rättigheter på IUSR kontot
------------------
Data-Doktorn
Min egen musik!
Mitt coverband
den har alla rättigheter den kan ha
------------------
Har du satt NTFS-rättigheterna på databasmappen? I utforskaren alltså. Det är filsystemet som är den stora skillnaden mellan W98 och W2k. Read, Write, Create och Execute skall vara förbockat för användaren IUSR_datornamn.
Alltså: Högerklick på mappen i utforskaren, välj Security.
Mvh,
------------------
"Jag är en pojkspoling! Jag är 25 år gammal!"
det funkar bättre, men i bland får jag odefinierat fel och ibland detta:
Microsoft OLE DB Provider for ODBC Drivers (0x80004005)
[Microsoft][Drivrutin för ODBC Microsoft Access]Allmänt fel Det går inte att öppna registernyckeln 'Temporary (volatile) Jet DSN for process 0x458 Thread 0x4e8 DBC 0x132ac8c Jet'
vad betyder det?
------------------
Jag använder själv inte Access, så jag är lite osäker.
Men jag tipsar dig om att använda sökfunktionen som finns uppe till höger, och söka på exempelvis volatile.
Mvh,
------------------
"Jag är en pojkspoling! Jag är 25 år gammal!"
I have the answers :o !
Odefinerat fel: Ta bort .mdb i din databaskoppling så det blir Connection.Open Driver={Microsoft Access Driver (*.mdb)}; dbq=" & Server.MapPath("databas").
Alltså inget .mdb efter databas...
Det andra felmeddelandet kan bero på att du har databasen öppnad i Access Word, stäng databasen så brukar det fungera.
/Mika3l
------------------
Laddar... ;-)