webForumDet fria alternativet

input type="file", MEN

3 svar · 177 visningar · startad av Bäckman

BäckmanMedlem sedan nov. 2001274 inlägg

Nu kanske detta låter som en fråga för html/css forumet, men så är nog inte fallet, tror jag inte iaf. :)

Det är nämligen så att jag använder scripting.filesystemobject och allt vad man kan använda det till (främst kopiera filer). Jag har ett formulär med en input type="file" och skickar iväg det, jag kopierar en fil till en annan plats.

Allt detta går bra.

När jag skriver ut vilken fil man skickar iväg så får jag dock med hela sökvägen, alltså t.ex: c:\mina dokument\minbild.jpg. Jag vill att det bara ska stå "Du har laddat upp minbild.jpg" istället för hela sökvägen.

Går detta göra på något skönt sätt med ASP? Det går ju inte att bara korta av med ett visst antal bokstäver från höger eller vänster iom att man inte vet hur långt filnamnet eller sökvägen är. :(

Det var allt från mig - God Jul! :)

------------------
Jag försöker lära mig, men det går ju inte?

VideMedlem sedan dec. 19998 577 inlägg

Nått sånthär:

string = "c:\mina dokument\minbild.jpg"
string = right( string, instrrev( string, "\" ) )

------------------
Mostly Harmless

BäckmanMedlem sedan nov. 2001274 inlägg

Blev inte riktigt rätt. Nu kommer inte hela sökvägen med, men av någon anledning så kommer en bit före filnamnet med ändå. :\

C:\WINDOWS\Skrivbord\webbdesign och annat\Webstudio Java\9. Händelsehanterare i JavaScript.htm

blev

nnat\Webstudio Java\9. Händelsehanterare i JavaScript.htm

Såna där text-formateringsgrejer är lite rörigt för mig. Finns det någonstans man kan läsa mer om dem?

------------------
Jag försöker lära mig, men det går ju inte?

VideMedlem sedan dec. 19998 577 inlägg

Hmm... den borde fungera...

Mer om stränghantering:
http://www.webeye.nu/default2.asp?que=asp/default.asp&exec=asp/artiklar/asp5.asp

------------------
Mostly Harmless

129 ms totalt · 3 externa anrop · v20260731065814-full.30151723
0 ms — hämta forumlista (cache)
0 ms — hämta statistik (cache)
126 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)