Det är inte ett ASP-fel, utan ett javascript-fel som kommer från denna snutt
onClick="return confirm('Vill du verkligen ta bort "Är du klar med julg...?');>
Citationstecknet före "Är" sabbar.
15 svar · 1 136 visningar · startad av Mira
Har laddat hem ett asp-script som har något scriptfel.
Felmeddelandet säger bara "Oavslutad strängkonstant" och anger vilken rad - men raderna stämmer ju inte.
Hur räknar man fram rätt rad?
Logga in med 'admin' och 'admin':
http://xist.dk/script/test/admin.asp
Skriver man fel uppgifter där och sen loggar in rätt så står det "Fel lösenord" längst ner.
(ps. jag vet att Gruvsjö har ett eget forum för frågor, men det är väldigt trögt med svar där)
Det är inte ett ASP-fel, utan ett javascript-fel som kommer från denna snutt
onClick="return confirm('Vill du verkligen ta bort "Är du klar med julg...?');>
Citationstecknet före "Är" sabbar.
Ok, man får inte använda "-tecknet när man lägger in text?
Finns det fler tecken som stör?
Har nämligen testat att rensa databasen och lagt in egna saker, men får ändå scriptfel.
T.ex [-tecknet använder jag.
Går det isåfall att fixa i koden?
Testa lägg till ett skämt så blir det ett fel (även utan "-tecken eller andra konstiga tecken).
EDIT:
Äsch, ingen kontakt med servern just nu...
Eftersom du använder " som strängavgränsare i html-koden så avslutar du ju attributet onclick med ditt citationstecken. Det som browsern försöker tolka är alltså:
onClick=[b]"return confirm('Vill du verkligen ta bort "[/b]>
Alltså blir javascript-syntaxen felaktig.
Problemet kan avhjälpas genom att koda om " till ".
onClick="return confirm('Vill du verkligen ta bort "Är du klar med julg...?');">
I det här fallet kan du inte heller rakt av använda apostrofer, eftersom du använder det som strängavgränsare i javascript-koden i ditt onclick-event. Escapea med backslash.
mvh
Var menar du att vi ska försöka lägga till skämt? Får 404 på länken i första inlägget.
Mira skrev:
Testa lägg till ett skämt så blir det ett fel (även utan "-tecken eller andra konstiga tecken).
Nu har jag testat.
Sannolikt beror det på att det är en radbrytning (dvs ett konstigt tecken ;) ) i någon / några av rubrikerna.
Äsch, det verkar inte spela nån roll vad innehållet är.
Om det inte är så att just ordet "test" är bannat...
Har rensat allt utom 2 test - där det bara står test.
Fel i alla fall.
Mira skrev:
Äsch, det verkar inte spela nån roll vad innehållet är.
Om det inte är så att just ordet "test" är bannat...Har rensat allt utom 2 test - där det bara står test.
Fel i alla fall.
Det är radbrytningar i texten. Ta bort dem så borde du få bort felet.
Sorry, missade att du skrev det (såg bara ordet "konstiga tecken").
Det går att fixa med replace hoppas jag?
Japp, det går att fixa med replace. :-)
Har du lust att förklara var jag ska lägga den...?
Hur skriver du ut länken idag?
Det som står på startsidan, under Skämt och linjen, skrivs så här:
(Radbryten finns inte i den riktiga koden)
<%If Len(RecSet("info")) > 40 Then%><%=Left(RecSet("info"),40)%>...<%Else%><%=RecSet("info")%><%End If%></td>
<td align="right" width="100"><a href="admin.asp?do=inne&action=change&id=<%=RecSet("id")%>">Ändra</a>
<a href="admin.asp?do=inne&action=delete&id=<%=RecSet("id")%>"
onClick="return confirm('Vill du verkligen ta bort <%=Left(RecSet("info"),20)%>...?');">Ta bort</a>
<%If Len(RecSet("info")) > 40 Then%><%=Left(RecSet("info"),40)%>...<%Else%><%=RecSet("info")%><%End If%></td>
<td align="right" width="100"><a href="admin.asp?do=inne&action=change&id=<%=RecSet("id")%>">Ändra</a>
<a href="admin.asp?do=inne&action=delete&id=<%=RecSet("id")%>"
onClick="return confirm('Vill du verkligen ta bort <%=Server.HtmlEncode(Left(Replace(RecSet("info"),vbCrLf," "),20))%>...?');">Ta bort</a>
Tack, funkar toppen!