Du skickar väl in ett null i sql-satsen
Ser kanske ut så här?
Addera = "SELECT * FROM tabell WHERE id=" & id
'innan
RecSet.Open Addera, Connect
'eller?
8 svar · 289 visningar · startad av coolsteffa
Hej!
Jag ladda hem en Community, men det kommer en bugg på startsidan.
Microsoft OLE DB Provider for ODBC Drivers error '80040e14'
[Microsoft][ODBC Microsoft Access Driver] Syntax error (missing operator) in query expression 'id='.
/boistest/community/index.asp, line 55
På line 55 är koden:
RecSet.Open Addera, Connect%>
Adressen till sidan är:
Du skickar väl in ett null i sql-satsen
Ser kanske ut så här?
Addera = "SELECT * FROM tabell WHERE id=" & id
'innan
RecSet.Open Addera, Connect
'eller?
Nja, jag kan typ inte ASP, men oftast ägger man inte ut communityn med buggar.
Sen, det är Access.
Addera = "Select * From members where id=" & Session("id") & ""
RecSet.Open Addera, Connect%>
Då innehåller antagligen inte Session("id") något.
HEJ!
coolsteffa skrev:
Njae, det är väl som med allt annat, man måste veta vad man gör. Till allt som är avancerat ska det medfölja en instruktionsbok, vilket det säkert gör här också. Där bör stå väldigt utförligt hur du gör för att få igång applikationen.
Grundtipset är att du på något vis måste identifiera vem du är, eftersom id är tomt.
Vad är felet? Ja, det undrar alla i detta forum alltid när de skriver en fråga. Använd gärna en bättre rubrik!
J.N. skrev:
HEJ!
coolsteffa skrev:
Njae, det är väl som med allt annat, man måste veta vad man gör. Till allt som är avancerat ska det medfölja en instruktionsbok, vilket det säkert gör här också. Där bör stå väldigt utförligt hur du gör för att få igång applikationen.
Grundtipset är att du på något vis måste identifiera vem du är, eftersom id är tomt.
Vad är felet? Ja, det undrar alla i detta forum alltid när de skriver en fråga. Använd gärna en bättre rubrik!
Där står inget om att det ska vara en bugg.
HEJ!
Nä, givetvis är detta ingen bugg, det handlar om HUR administrerar installationen av forumet; var filerna ska finnas, vilken databas, vilka fält etc, och även vilken url (med querystring i detta fall) som används för att man ska komma åt webben.