webForumDet fria alternativet

AspUpload Form

2 svar · 255 visningar · startad av Mika3l

Mika3lMedlem sedan nov. 20018 492 inlägg

Håller på med ett bilduppladdningsscript som använder sig av AspUpload (1.3). Jag skickar med bilderna samt en siffra som ska läggas in i en databas, problemet är bara det att jag inte kan få tag på siffran och om inte nånting är väldigt väldigt konstigt så att siffran inte skickas med så förstår jag inte vad som kan vara fel! :o

<form method="post" enctype="multipart/form-data" action="?page=images&action=upload&do=upload" style="margin: 0px;"> 
Välj bilder att ladda upp (enbart JPG-format):<br />
<%
For i = 1 to 10
Response.Write("<input type=""file"" name=""file" & i & """ style=""width: 400px;"" /><br />")
Next

Response.Write("Händelse:")
Response.Write("<select name=""event"">")
Set rsGetEvents = Server.CreateObject("ADODB.Recordset")
GetEventsSQL = "SELECT f_EID, f_title, f_date FROM tblEvents ORDER BY f_date DESC"
rsGetEvents.Open GetEventsSQL, Connection
Do Until rsGetEvents.EOF
Response.Write("<option value=""" & rsGetEvents("f_EID") & """>" & rsGetEvents("f_title") & " - " & rsGetEvents("f_date") & "</option>")
rsGetEvents.MoveNext
Loop
rsGetEvents.Close : Set rsGetEvents = Nothing

Response.Write("</select><br /><br style=""line-height: 3px;"" /><input type=""submit"" value="" Ladda upp "" />")

event skickas (ska skickas) med.

Set objUpload = Server.CreateObject("Persits.Upload")

Response.Write(objUpload.Form("event"))

Jag får inget värde utskrivet, någon som vet vad som kan vara galet?

emissionMedlem sedan dec. 19996 721 inlägg

Har aldrig använt Persits.Upload, men det troliga är att du måste populera objektet först , genom att köra objUpload.Save, eller liknande.

Mika3lMedlem sedan nov. 20018 492 inlägg

Efter ännu en titt i manualen så kan jag bekräfta det du säger, bara att koda om!

128 ms totalt · 3 externa anrop · v20260731065814-full.30151723
0 ms — hämta forumlista (cache)
0 ms — hämta statistik (cache)
125 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)