webForumDet fria alternativet

Ansluta en MS Access som ligger på nätverket

ASP

1 svar · 258 visningar · startad av adaoja-7

Medlem sedan maj 20055 inlägg
Frågan#1

Hej alla

Jag har under eftermiddagen suttit med ett irriterande problem. Tyvärr har jag inte hittat något svar när jag sökt runt här. Om det finns en tråd ber jag om ursäkt.
Nåväl.
Det jag vill göra är att skriva ett skript som hämtar valda delar ur en SQL-server på vårt nätverk och skriver in informationen i en "fulversion" på en laptop. Vitsen är att det program som utnyttjar basen inte ska behöva vara ikopplad till vårt nätverk när programmet körs från laptop (i fält dvs).

Problemet av denna "fulversion" är att den är gjord i MS Access och jag lyckas inte sätta upp en koppling mot den för att kunna skriva in i basen.

Är det någon som har lyckats anropa en MS Access-bas från en nätverksdrive (mappad mot en fysisk plats eller inte) vore jag tacksam att ta del av dennes metod.

Jag har provat att tilldela IUSR_ rättigheter till den mapp där basen ligger men utan framgång. Jag har senaste versionen av MDAC. Jag har provat att laborera med IIS-en / Katalogsäkerhet / Veriferingsmetoder och Användare.

Jag har provat att koppla via ODBC och OLEDB. Jag får då olika felmeddelande men båda bygger (såvitt jag förstår) på att jag inte har rätt att nå basen. Jag har provat att ansluta med en kopplingssträng av typen C:\... och \\datornamn\.

Inget fungerar

Tacksam för alla svar.

Jag vet att MSDN har en hel del om det här men jag har inte hittat något vettigt exempel ännu.

Hälsningar
// Daniel

Medlem sedan mars 2006237 inlägg

hej!

jag skulle oxå vilja veta detta, har du kommit på det?

259 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.86ec41c2
128 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
128 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
126 ms — ändringar (db)