dahlgrenMedlem sedan aug. 20011 946 inlägg Hur får jag detta att funka jag får föjande felmedelande:
Request object error 'ASP 0207 : 80004005'
Cannot use Request.Form
/dweb/intern/dokument/Upload.asp, line 22
Cannot use Request.Form collection after calling BinaryRead.
<%Set Upload = Server.CreateObject("Persits.Upload.1")Upload.Save("e:\docs")Set File = Upload.Files(1)FILE2=Request.Form("FILE2")DESCRIPTION=Request.Form("DESCRIPTION")CATEGORY=Request.Form("CATEGORY")Set Connection = Server.CreateObject("ADODB.Connection")Connection.Open "driver={Microsoft Access Driver (*.mdb)};DBQ="& Server.MapPath("/dweb/db/database.mdb")SQLStmt = "Insert into docs "SQLStmt = SQLStmt & " (namn, beskrivning, kategori) "SQLStmt = SQLStmt & " Values('" & FILE2 & "', " & DESCRIPTION & ", '" & CATEGORY & "')"Connection.Execute(SQLStmt)SET SQLStmt = NothingSQLStmt = "Select Max(Id) as senasteid from fotogalleri"SET RS = Connection.Execute(SQLStmt)senasteid = RS("senasteid")RS.CloseSET SQLStmt = NothingIf file.ImageType = "DOC" ThenExtension = "doc"End Iffilnamn = "dokument" & senasteid & "." & ExtensionFor Each File in Upload.FilesFile.Copy "e:\docs" & senasteid & "." & ExtensionFile.Delete NextSQLStmt = "Update docs "SQLStmt = SQLStmt & " SET namn = '" & Filnamn & "'"SQLStmt = SQLStmt & " Where Id = " & senasteidConnection.Execute(SQLStmt)SET SQLStmt = NothingConnection.Close%>
------------------
/Dahlgren
"Det finns saker som man måste vara fackman för att inte förstå"
LarsGMedlem sedan dec. 200012 464 inlägg Du får använda den form som skapas av uploadkomponenten, upload.form istället för request.form
------------------
essentitia preter non sans multiplicandum
dahlgrenMedlem sedan aug. 20011 946 inlägg då fick jag genaast ett nytt felmedelande.
Microsoft OLE DB Provider for ODBC Drivers error '80040e14'
[Microsoft][ODBC Microsoft Access Driver] Syntax error (missing operator) in query expression 'Lilla Julafton 01'.
/dweb/intern/dokument/Upload.asp, line 41
SQLStmt = "Insert into docs "
SQLStmt = SQLStmt & " (namn, beskrivning, kategori) "
SQLStmt = SQLStmt & " Values('" & upload.Form("FILE2") & "', " & upload.Form("DESCRIPTION") & ", '" & upload.Form("CATEGORY") & "')"
[b]Connection.Execute(SQLStmt)[/b]
SET SQLStmt = Nothing
Rad 41 är i fetstil är det nån som har något förslag.
------------------
/Dahlgren
@ndersMedlem sedan juni 200032 969 inlägg Är inte beskrivning av typen text/pm?
SQLStmt = SQLStmt & " (namn, beskrivning, kategori) "
SQLStmt = SQLStmt & " Values('" & upload.Form("FILE2") & "', '" & upload.Form("DESCRIPTION") & "', '" & upload.Form("CATEGORY") & "')"
Apostrofer runt i så fall.
Mvh,
------------------
har du sett Bires lilla häst?
dahlgrenMedlem sedan aug. 20011 946 inlägg Menar du så här?
SQLStmt = SQLStmt & " (namn, 'beskrivning', kategori) "
SQLStmt = SQLStmt & " Values('" & upload.Form("FILE2") & "', " & upload.Form("DESCRIPTION") & ", '" & upload.Form("CATEGORY") & "')"
Connection.Execute(SQLStmt)
SET SQLStmt = Nothing
DEt ger i alla fall samma felmedelande.
------------------
/Dahlgren
@ndersMedlem sedan juni 200032 969 inlägg Nej, jag menar som den SQL-frågan jag postade. :)
Apostrofer runt värdet, inte fältnamnet.
Mvh,
------------------
har du sett Bires lilla häst?