webForumDet fria alternativet

E - handels kod

ASP

5 svar · 176 visningar · startad av eriks

Medlem sedan apr. 20011 418 inlägg
Frågan#1

Hej! Jag hade tankt gora en webbutik, men jag har inte alltfor stor aning om hur detta ska utforas. Vet nagon var jag kan hitta bra kod for ett e-handlessystem, vilket jag sedan kan jobba vidare med?

Tack! /Erik

Medlem sedan dec. 19995 874 inlägg

Det bästa är att göra som du själv vill ha det.

Planera siten med penna och papper.
Designa databasen på papper också.
Sedan kan du börja programmera eftersom du har planerat hur siten skall fungera.

Exempelvis kan du tänka på om man skall kunna se aktuellt lager, priser inkl/exkl moms. Skall man kunna se fler än en bild på en produkt?
Skall det finnas kategorier, och isåfall skall det vara möjligt att ha underkategorier till kategorierna?
Hur skall produktnamngivningen gå till?

Lycka till!

------------------
Mvh
Patrik aka Brimba

Problemet ar att jag inte riktigt vet var jag ska borja... Jag har hort att man behover anvanda cookies, vilket jag inte har nagon kunskap om alls. Att lagga till/ta bort varor, visa priser osv. klagar jag nog, men sjalva varukorgen blir formodligen problem. (Det ar val nar man gor den man maste anvanda cookies?) Tips pa hur jag ska gora?

Medlem sedan dec. 19995 874 inlägg

Varför måste du använda cookies?

------------------
Mvh
Patrik aka Brimba

inte vet jag, jag har bara sett det nagonstans. Jag vet som sagt ingenting om det.

Medlem sedan maj 2000175 inlägg

Brimba har rätt.

Du måste först utveckla din ide, sen så kan du fundera på hur du skall lösa det tekniskt.
Det brukar aldrig bli några bra resultat av sporadiskt kodande.

265 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.86ec41c2
126 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
137 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
118 ms — ändringar (db)