webForumDet fria alternativet

Projekttips någon?

6 svar · 177 visningar · startad av Skarre

SkarreMedlem sedan apr. 20012 427 inlägg

I morgon ska jag lämna in en projektbeskrivning för mitt slutprojekt i plugget och eftersom jag ännu inte kommit på någon bra idé tänkte jag fråga er. Så jag undrar alltså: har någon en bra idé till ett projekt som en relativ nybörjare kan klara inom en tidsperiod på fyra veckor?

Tack på förhand!

------------------
// Skarre

mrblondeMedlem sedan aug. 20012 349 inlägg

bygg en gästboks grejj som folk kan skaffa konto på och sedan länka till från sina hemsidor.

Lagom stort skulle jag kunna tänka mig.

------------------
There is a curse.

They say:
"May You Live in Interesting Times"

Det är ingen dum idé. Någon annan som har ett förslag?

------------------
// Skarre

BrimbaMedlem sedan dec. 19995 875 inlägg

Om du inte har gjort någonting på fyra veckor, tycker jag inte du behöver göra någonting alls.
Hälsa läraren att du tyckte det var mycket roligare att surfa på lunarstorm, det accepterar hon/han säkert.

------------------
Mvh
Patrik aka Brimba

solbulleMedlem sedan mars 20015 287 inlägg

Brimba, tror att du missuppfattar Skarre, det är väl from i morgon han har fyra veckor på sig att förverkliga ideén som han skall lämna in?

------------------
/solbulle
Hemmabio | Spelautomater | The Who

BrimbaMedlem sedan dec. 19995 875 inlägg

Hopp, isåfall kan du ju skriva ett sökscript som genererar regexp pattrar beroende på sökningen.

Man skall kunna välja mellan test och replace.

Väljer man test så skrivs hela texten ut, sedan får man mata in de saker som den skall matcha på.
Ditt script skall vara såpass smart att man kan matcha exempelvis enbart ord som börjar med stora I men inte matcha ord som börjar på stora I som finns längre in på raden.
Exempelvis:

#1 Innan jag flyttade Insåg
#2 jag att Innehållet i mina

Den skall matcha #2 men inte #1 eftersom den raden börjar på ett ord som börjar med stora I.

replace skall fungera så att man skall ange en exempeltext och sedan välja ut det som den skall söka på och sedan ersätta. Då skall man givetvis mata in vad den skall ersätta det med.

Det skall gå att testa sitt script på sidan med olika exempeltexter innan man väljer "copy & paste".

Lycka till!

------------------
Mvh
Patrik aka Brimba

Ingen dum idé det heller. Jag får fundera lite, men vad jag än bestämmer mig för så lär ni ju se diverse rop på hjälp här de närmaste veckorna. :)

// Skarre

[Redigerat av Skarre den 17 dec 2001]

133 ms totalt · 3 externa anrop · v20260731065814-full.86db40fa
0 ms — hämta forumlista (cache)
0 ms — hämta statistik (cache)
131 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)