mozillaMedlem sedan juli 20011 202 inlägg
Okej jag surfade in på min hemsida denna vackra morgon och skulle skriva lite i min gästbok när jag till min stora förvåning fick upp detta error:
error '8002801d'
Library not registered.
/board.asp, line 191
Hmm ... skumt tänkte jag detta har jag aldrig fått tidigare så jag kontaktade mitt webbhotell och fick höra att du uppdaterat scriptmotorn för VB-script, från version 5.1 till version 5.5. Och de gissade att det kanske kan ha med det att göra så då undrar jag vad som skiljer sig i VB 5.1 och VB 5.5. Det jag får fel på dvs. rad 191 är följande
Set objRxp = New RegExp
Så någon som vet hur man bygger om koden för att få det att fungera? Samt vad som mer kan bli problem i 5.5?
Erik JuhlinMedlem sedan maj 20007 625 inlägg
När jag höll på i VB så var jag tvungen att skriva:
Set RegExp = CreateObject("VBScript_RegExp_55.regexp")
så du borde ju kunna skriva:
Set RegExp = Server.CreateObject("VBScript_RegExp_55.regexp")
Sen så är väl New inte så bra om man ser till prestandan.
------------------
/Erik
www.juhlin.nu /sk8files/ /mp2d/
Ne det fungerade inte så bra! får då detta error
Server object error 'ASP 0177 : 800401f3'
Server.CreateObject Failed
/axe/board.asp, line 189
Invalid ProgID. For additional information specific to this message please visit the Microsoft Online Support site located at: [url="http://www.microsoft.com/contentredirect.asp."]http://www.microsoft.com/contentredirect.asp.[/url]
Saken är den att det som den ska göra är att fixa till med <br> och lite andra saker i min gästbok?!?!
BrimbaMedlem sedan dec. 19992 966 inlägg
Vilket webbhotell är det?
Xlate gjorde också en sådan uppgradering en gång, och då slutade mitt regexp också fungera.
Men samma kod fungerade perfekt på min server med 5.5 så då ringde jag Harry och han lovade att fixa, och efter någon dag fungerade det igen. Troligen har de missat att installera något, eller så har de kekkat installationen, helt enkelt :)
------------------
Mvh
Patrik aka Brimba
Okej jag använder mig av loopia, men har du några mer tips på vad man kanske kan säga till dem i så fall?
BrimbaMedlem sedan dec. 19992 966 inlägg
Tja, det bästa är ju att säga att du testat koden på tre andra servrar med VBScript engine 5.5 och där fungerar det perfekt.
Sedan skickar du koden till dom, och säger att de kan få 1000:- om det är fel på koden, och inte deras serverinstallation.
Så kanske de ids rätta till problemet :)
------------------
Mvh
Patrik aka Brimba