Kom på en sak nu som jag tänkte på innan jag har byggt det så i databasen att ja har två ID ett vanlig ID och ett ReId så kan man inte bygga i SQL sattsen att den ej hämta de där det finns ReId me?
Men hur ska en sådan kod se ut
5 svar · 160 visningar · startad av nybörjare
Hejsan jag tänkte bygga ett forum men när jag kom hur jag skulle göra och satte mig ner för att skriva det så kom jag på att det sättet gick ej så om ni har några förslag???
Först tänkte jag göra det med hjälp av SQL satesen men det sättet som jag som sagt skulle köra funkar inte...
Opps glömde säga att jag ville veta hur man håller tillbaka svaren så att de ej visas på samma sida :)
[Redigerat av nybörjare den 17 dec 2001]
Kom på en sak nu som jag tänkte på innan jag har byggt det så i databasen att ja har två ID ett vanlig ID och ett ReId så kan man inte bygga i SQL sattsen att den ej hämta de där det finns ReId me?
Men hur ska en sådan kod se ut
"Som man frågar får man svar"
Tänk igenom dina frågor lite mer, skriv det på ett sätt som går att förstå även för oss som inte läser dina tankar.
Jag fattar inte något av åvanstående inlägg.
Wow vilken mening! :e ;)
------------------
Jag är skum
Opps glömde säga att jag ville veta hur man håller tillbaka svaren så att de ej visas på samma sida
Förstår inte riktigt vad du menar, varför plocka ut svar om du inte vill visa dem. Du ´får helt enkelt forma din sql fråga så du bara plockar ut det du ska visa, det är en grundtanke oftast :)
------------------
Real mad hiphop flavaz kickin' it right from tha street without no FEAR, Yo !
Använda en guide för ett forum eller ladda hem ett färdigt och analysera det.
------------------
Talet är tankens död