KoTTeNMedlem sedan sep. 20011 722 inlägg Tja, har ett väldigt konstigt problem, nämligen detta felmedelande
Microsoft OLE DB Provider for ODBC Drivers fel '80004005'
[Microsoft][Drivrutin för ODBC Microsoft Access] Det går inte att hitta filen '(okänt)'.
/acc/inloggad.asp, rad 14
Rad 14 ä förstås den där förbannade databasen...
<% Set Connect = Server.CreateObject("ADODB.Connection")
Connect.open ("DRIVER={Microsoft Access Driver (*.mdb)}; DBQ=" & Server.MapPath("data\anv.mdb"))
Set RecSet = Server.CreateObject("ADODB.Recordset") %>
Å de konstiga ä att precis samma sak funka igår kväll. Har inte ändrat nå, bara startat om...
Varför?
Använder ME och PWS...
Har även sökt men inte hittat nå...
LarsGMedlem sedan dec. 200012 464 inlägg KoTTeNMedlem sedan sep. 20011 722 inlägg Ok! Tack! Jag kom fram till att detta skulle göras:
Details: To enable the details of this specific error message to be viewable on remote machines, please create a <customErrors> tag within a "web.config" configuration file located in the root directory of the current web application. This <customErrors> tag should then have its "mode" attribute set to "Off".
<!-- Web.Config Configuration File -->
<configuration>
<system.web>
<customErrors mode="Off"/>
</system.web>
</configuration>
<customErrors> tag???? Fattar inte vad dom menar...
VideMedlem sedan dec. 19998 577 inlägg KoTTeN, den lösningen är för asp.net inte för klassiska gammla ASP.
------------------
Mostly Harmless
HulthMedlem sedan juni 2001272 inlägg Använd denna kod istället:
<%
Set Connect = Server.CreateObject("ADODB.Connection")
Connect.open "driver={Microsoft Access Driver (*.mdb)}; DBQ=" & Server.MapPath("data\anv.mdb")
Set RecSet = Server.CreateObject("ADODB.Recordset")
%>
jag vet att jag inte brukar använda ( när jag skriver vilken databas jag vill öppna. Det borde fungera ovanstående.
Det med stora bokstäver har väl egentligen inte nån betydelse tror jag..
------------------
//Hulth
[Redigerat av Hulth den 17 dec 2001]
KoTTeNMedlem sedan sep. 20011 722 inlägg De är ju tur att nån kan ASP...
Undrar om man själv kommer vara lika bra sen? O svära blint åt alla new be´s och deras korkade frågor.
Tack för hjälpen!