nån som vet hur jag får min asp att fungera i mitt dhtml-script
det är denna rad som ska göras om
var marqueecontent='<%do until user.eof%><a target=_top class="presentation2" href="/view.asp?userID=<%=user("userID")%>"><%=user("username")%></a> <span class="presentation"><%=Mid(user("message"),15)%></span><%user.movenext: loop%>'
testade med att byta ut <%= och %> mot "& och &" men det gick inte
efter ett nytt sms fick jag
var marqueecontent='
<a target="_top" class="presentation2" href="/view.asp?userID=1">Admin</a> <span class="presentation">skickar in ett medelande med nallen</span>'
Enligt detta inlägg verkar det ju vara fel på koden som ska visa upp grejerna. Visa den relevanta delen av scriptet och ge gärna en länk där vi kan se hur det ser ut.
Enligt detta inlägg verkar det ju vara fel på koden som ska visa upp grejerna. Visa den relevanta delen av scriptet och ge gärna en länk där vi kan se hur det ser ut.
Så här ser scriptet ut med den delen som visar meddelandet i fetmarkering
på www.webbisen.com kan ni se hur det ska vara, logga in som gäst (guest och guest) om du inte vill skaffa konto, det är det smala området ovanför menyn
Om du tittar på din sida så får du ju ett javascriptfel, unterminated string constant. Det beror på att du lagt in radbrytningar i koden där du skapar javascriptvariabeln.
var marqueecontent='
<%if user.eof then%>
Inga data finns
<%Else
do until user.eof
response.write "<a target=""_top"" class=""presentation2"" href=""/view.asp?userID=" & user("userID") & """>" & user("username") & "</a> <span class=""presentation"">" & Mid(user("message"),15) & "</span>"
user.movenext: loop
End If
Response.write "'"%>
Skall vara:
<%
response.write "var marqueecontent='"
if user.eof then
Response.write "Inga data finns"
Else
do until user.eof
response.write "<a target=""_top"" class=""presentation2"" href=""/view.asp?userID=" & user("userID") & """>" & user("username") & "</a> <span class=""presentation"">" & Mid(user("message"),15) & "</span>"
user.movenext
loop
End If
Response.write "';"
%>
När du hårdkodar radbrytningar i ditt javascript så blir det just radbrytningar. Inga radbrytningar skapas av asp-koden.