Har nån vänlig själ lust att förklara hur pigning skulle gå till i praktiken. Jag har en asp sida som skriver mitt rss flöde och om jag nu vill implementera en ping funktion hur ska jag då gå tillväga för detta?
Funkar det med att använda msxml för detta och bara anropa sidan som ska pingas?
Rss och Ping
4 svar · 427 visningar · startad av Melitta
Vad vill du pinga, och varifrån? Vill du skriva ut en rss som är en lista med pingade sidor?
Om du menar att "pinga rss-sidan" så är det inget man kan göra i ordets riktiga bemärkelse eftersom man bara kan pinga servrar, onte enskilda filer.
nitro >> Här är en hel del info http://www.sitepoint.com/article/trackback-content-referencing (med länkar + ett och annat exempel) om Trackback-pingar. ;)
melitta >> En Trackback-ping är en vanlig HTTP POST med ett visst format och en viss angiven Content-Type (se artikeln i länken ovan).
Pingen returnerar ett XML-dokument med status... Så visst bör du kunna göra det med hjälp av MSXML (se det som att du hämtar XML-dokumentet med resultatet genom att skicka en POST ;) )
Tusen tack Jarvklo.
Flyttas från Internet & Webbtjänster.