Jag hade nog kombinerat dina två metoder. En katalog till varje medlem, samt en databas med kommentarer.
Allå!
Jag är inte så bra på det här med bilder (ännu) och undrar vad ni rekommenderar.
Jag har ett projekt på gång där kanske 600 medlemmar får en egen hemsida byggd på en och samma mall där informationen hämtas från databasen med hjälp av medlemmarnas id-nummer. Till saken hör att jag vill att de skall kunna lägga upp bilder, dels en på förstasidan och dels i ett bildarkiv med bild + kommentar.
Hur bör jag gå tillväga. Skall jag skapa en unik bildmapp till varje medlem och låta dem ladda upp filer till denna och sedan visa innehållet rätt upp och ner på sidan "Bildarkiv". Problemet är ju att det inte blir några kommentarer till detta. Eller på något sätt lägga alla bilder i en och samma mapp och sedan bygga upp en databas med kommentarer och... äh jag vet inte.
Har ni några förslag? Finns det kanske redan script färdiga till ändamålet? Huvudsaken är att jag får en tråd att spinna vidare på, hur bör konstruktionen vara?