Jag ska läsa från en fil och vill slippa skriva in den absoluta säkvägen. Utan jag vill ha en relativ sökväg. Typ "land.txt" så tar den filen som ligger i den mapp man är i.
Så här ser koden ut idag:
SET fso=CreateObject("scripting.FileSystemObject")
SET txtFil=fso.OpenTextFile("c:\site\se\land1.txt")
txt_country=txtFil.ReadAll
txtFil.Close
Har provat följande på rad 3:
SET txtFil=fso.OpenTextFile("land1.txt")
SET txtFil=fso.OpenTextFile(land1.txt)
SET txtFil=fso.OpenTextFile(land1.txt[,ForReading[,False[,TristateUseDefault (-2)]
ja och några till som inte ville fungera.
Har ni några förslag som skulle kunna hjälpa mig på traven?
Det verkar vara en riktig nöt att knäcka det här... Jag har nu börjat tänka så här:
f = Server.MapPath ("/site/se/")
SET fso=CreateObject("scripting.FileSystemObject")
SET txtFil=fso.OpenTextFile(f&"/land1.txt")
txt_country=txtFil.ReadAll
txtFil.Close
Om jag "server mappar" innan, i en variabel så kanske det är lättare att på någe vis byta ut "se" mot någonting som kanske finns i en databas eller någe annat.
Går det att lösa på ett enkelt sätt tro?
Eller :i Kan man kanske ha alla sökvägar klara i en textfil. För att sedan "bocka för" vilken rad man vill ska läsas in? Kan det vara något? Vad tror ni?
Nu nedrans är det fight mellan de två geniknölarna, Jag tror mig ha sett något inlägg här som jag inte kan hitta just nu. Kanske ni vet?
Det jag såg var en funktion som kunde ta reda på den aktuella sökvägen på en WebbServer där man hade sina personliga webmappar. Och därmed kunde man redigera sina sökvägar till databasen utan att ha en ODBC System koppling.
Det mina vänner är nog också svaret på mina bekymmer. Hoppas jag.
Är det någon som förstår och känner till det inlägget jag söker?