D DeRoXX Medlem sedan aug. 2001 63 inlägg Frågan 10 sep. 2001 20:58 #1 Hur hämtar man uppgifter ur ett fält i en tabell i en access-databas och infogar i en rullningslist?
SilvioF Medlem sedan juni 2000 547 inlägg strSQL = "SELECT namn FROM tabell"
rstNamn.Open strSQL, Conn, 3, 3
strHTML = strHTML & "<select name=""namn"" size=""1"">"
do while not rstNamn.EOF
strHTML = strHTML & "<option value=""" & rstNamn(0) & """>" & rstNamn(0) & "</option>"
rstNamn.MoveNext
loop
strHTML = strHTML & "</select>"
Response.Write(strHTML)
Detta är väldigt hårdkodat och det kanske kan sitta en dubbelfnutt fel någonstans, men jag får hoppas att du förstod vad jag menade.
------------------
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Silvio Fumei
silvio@fumei.net
www.fumei.net
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
[Redigerat av SilvioF den 10 sep 2001]
B Boffster Medlem sedan nov. 2001 111 inlägg jo det ska jag berätta ....... man tar en flaska brännvin .... drar i sig det på fortast möjliga sätt ....... avakta nårra minuter ...... risken är att du behöver spy .... se då till att hinna till dass ... efter detta så skriver du ihop lite skit så funkar det säkert.
------------------
Bogdan
D DeRoXX Medlem sedan aug. 2001 63 inlägg Ha ha ha ha ha ... 12,90:-
@nders Medlem sedan juni 2000 32 967 inlägg Kan ni vänligen hålla privata off-topic diskussioner privat via mail.
Detta är ett seriöst forum, och dessa inlägg tillför ingenting.
Mvh,
@nders
Forumledare, webForum
Vide Medlem sedan dec. 1999 8 577 inlägg Boffster, vi skulle alla uppskatta om du inte drog upp trådar bara för att skriva nonsense som inte hör till ämnet. Strunt kan du hålla till Cafét.
Mvh, Vide
Moderator, wF
------------------
Mostly Harmless