SSannyWMedlem sedan jan. 2003438 inlägg Det kan vara bra att sova på det ibland, då drömmer man fram lösningen :)
Men för att få lite sorti på saker å ting så skriv ut din SQL.
Response.Write(SQL)
se även till att sätt en enkel snutt framför din redirect så vi får se om där kommer in någon info.
[text] ? nu vet jag ärligen inte om man kan skriva så här, men det kan man kanske. Annars skriva bara text
GGuffaMedlem sedan juni 2004533 inlägg Du har ingen variabel som heter intloop.
Ändra
vecka = Request.Form("vecka" & intloop)
dag = Request.Form("dag" & intloop)
bild = Request.Form("bild" & intloop)
till
vecka = Request.Form("vecka" & addloop)
dag = Request.Form("dag" & addloop)
bild = Request.Form("bild" & addloop)
@ndersMedlem sedan juni 200032 967 inlägg
text] ? nu vet jag ärligen inte om man kan skriva så här, men det kan man kanske. Annars skriva bara text
Har man haft den dåliga smaken att använda text (eller vilket annat reserverat ord som helst som fältnamn), så måste man använda hakparenteser runt fältnamnet. Jag rekommenderar dock å det bestämdaste att byta namn.
Du har ingen variabel som heter intloop.
Du har en poäng. :)
Men samtidigt säger ju Coccoozz att SQL-frågorna ser korrekta ut och innehåller det de skall... Hmm...
mvh
CCoccozzMedlem sedan apr. 20032 072 inlägg Guffa, loopen intloop finns längre ner i dokumentet. Ser ut såhär:
<%
intloop=1
do until intloop = intantaltider +1
%>
<OPTION VALUE="<%=intloop%>"><%=intloop%>
<%
intloop=intloop+1
loop
%>
Oavsett vilket jag kör (intloop alt. addloop) så händer samma sak. Jag redirectas utan felmeddelanden.
Nånting är dock fett fel för samma sak händer även om jag inte fyller i något fält. Om jag inte minns fel så fick jag felmeddelanden om inte alla fält var ifyllda förut. Minns jag fel?
PS// Text heter numera beskr ;) //DS
Jag lyckas inte längre stoppa redirecten. Jag har kommenterat bort allt som har med det att göra för att nu helt ta bort det men den redirectar lik förbannat. Inte heller lyckas jag skriva ut SQLfårgorna. Det känns lite mysko...
GGuffaMedlem sedan juni 2004533 inlägg Även om variabeln intloop finns någon annanstans i koden så är det ju ändå inte den du ska använda. Du måste ju använda den variabel som du använder för just den loopen.
Se till att det inte är en cache:ad side du ser. Töm temporära filer/cache i webbläsaren, och se till att sidan inte cache:as:
Response.Expires = -1
CCoccozzMedlem sedan apr. 20032 072 inlägg Tömt alla temporära filer och får fortfarande inte sidan att sluta redirecta mig. Jag blir helt stoll.
Lägger upp hela koden här nu så kanske någon vänlig själ kan göra rätt åt mig för nu snurrar det bara i skallen :(
SSannyWMedlem sedan jan. 2003438 inlägg Det är inte så enkelt att du jobbar med en fil och anropar en "kopia" i formuläret?
admin_copy(1).asp
kanske skulle vara admin_copy.asp?
CCoccozzMedlem sedan apr. 20032 072 inlägg Sidan jag arbetar med är admin_copy(1).asp. Arbetar i Frontpage p.g.a. att den markerar kodsnuttarna med färg (och ja, det finns massvis med bättre editorer, men näe, ja ska fortsätta med Frontpage sålänge det funkar :p). I vilket fall tog jag där en kopia av admin.asp och skulle börja pyssla om med denna funktion då, därav namnet admin_copy(1).asp ;)
SSannyWMedlem sedan jan. 2003438 inlägg Yepp, vilken editor du använde var inte på tapeten men..... ;)
Anledningen var att jag trodde att du möjligen hade missat att ändra på vart du skickade din information. Men saken var inte att du gjorde en redirect, utan att du hamnar utanför loopen
do until addloop = valtantal +1
då du inte skickar med något värde i valtantal.
Har ändrat lite på din admin och bifogar den. Hoppas den funkar som du har tänkt, har endast gjort små förändringar.
CCoccozzMedlem sedan apr. 20032 072 inlägg Näe, det var inte det, men av erfarenhet helgarderar jag. Frontpage är inte populärt att använda, och visst, det är måhända inte det bästa men det funkar bra för det jag har den till.
Du har gjort ett strålande jobb, nu fungerar sidan precis som sig skall. Jag tackar och bugar ;)
SSannyWMedlem sedan jan. 2003438 inlägg Du pratar med en som helst sitter mer notepad, behöver man säga mer :)
Bra att allt funkar!