webForumDet fria alternativet

skicka en array till en annan asp sida?

ASP

3 svar · 235 visningar · startad av Calevan

Medlem sedan maj 20031 173 inlägg
Frågan#1

Hej!

Jag har ett litet problem, har en sida som innehåller en iframe. i iframen visas en bild och på den andra sidan finns alla tumnaglar, ett vanligt galleri altså. man klickar på en av de små bilderna och så skickas bild id till iframen när en sida processar infon och visar just den bilden.

nu är det så att jag skulle vilja ha en "föregående bild" och en "nästa bild" på iframe-sidan. problemet är ju att den sidan inte vet vilken nästa bild är, den får bara info om den bilden som ska visas nu, det är tyvärr inte heller så enkelt att bara lägga på ett steg på id på bilderna heller.

så: nu till min fråga

kan man skicka över en hel array med data från en sida till en annan med asp? så som man skickar en variabel med querystring? deklarera en global array? min tanke är att spara all info med GetRows och så skicka över det till iframen... bättre förslag och kommentarer motages tacksamt.

tack!

Medlem sedan juni 2004533 inlägg

Nej, du kan inte skicka över en array, men om du till exempel gör om arrayen till en kommaseparerad sträng så kan du ju skicka den.

Medlem sedan juni 200032 967 inlägg

Du kan ju alltid lagra arrayen i en sessionsvariabel.

mvh

Medlem sedan maj 20031 173 inlägg

tack, jag tror helt enkelt att jag gör en ny SQL fråga på sidan där och tar reda på all info där. tack tack!

290 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.a51de22e
124 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
163 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
124 ms — ändringar (db)