EclipseMedlem sedan juli 20003 825 inlägg SELECT f.intID, t.intID FROM [artists] t, [images] f WHERE f.intArtistID = t.intID AND t.intID = 8
Microsoft VBScript runtime error '800a000d'
Type mismatch
/v1/2005/view.asp, line 68
Any clue... denna koden fungerar på annat ställe på webbplatsen.
Omänskligt irriterande. Trots att jag har stirratpå koden i flera timmar fungerar det fortfaranden inte... Vad är det jag inte har tänkt på??
LarsGMedlem sedan dec. 200012 464 inlägg Ser din VB-script kod ut så där?
q = " SELECT f.intID, t.intID FROM artists t, images f WHERE f.intArtistID = t.intID AND t.intID = 8 "
set rs = connect.execute(q)
?
?
EclipseMedlem sedan juli 20003 825 inlägg Ja.
Jag är medveten om det ologiska i bokstavsbeteckningen...
Koden funkar om jag skriver intCompanyID i ställer för intArtistID. (Det fältet finns också)
LarsGMedlem sedan dec. 200012 464 inlägg Du får ju ett VB-fel så det kan ju inte ha något med din SQL-kod att göra. Hur ser rad 65-70 ut?
EclipseMedlem sedan juli 20003 825 inlägg Koden är nestlad... på ett rätt sunkigt sätt..
Fasen, jag skriver om allt. Det är nog lika bra. Det går nog fortare.
EclipseMedlem sedan juli 20003 825 inlägg Nu flyttade jag all kod till en annan fil, laddade in allt som application-variabler och nu fungerar det...
Det tog 10 minuter! Kanske inte världens mest sexiga kod... men det fungerar.
Varför är det enklare att mecka med application-variaber än med lokala variabler???
Det är nog bara Gud & Bill Gates som vet det!
' ## LOAD IMAGES TO EACH ARTIST
SQL = "SELECT a.intID " _
& " FROM [artists] a;"
set mySQL = Conn.Execute(SQL)
IF NOT mySQL.EOF THEN listMyPost = mySQL.GetRows()
' ## LOAD IMAGES TO EACH COMPANY
IF IsArray(listMyPost) THEN
myRow = listMyPost
FOR j = 0 TO UBound(myRow,2)
' ## 4. SELECT PUBLISHED FILES
SQL = "SELECT i.intID, i.strName, i.strRollOver, i.dteCreated, i.dteViewFrom, i.dteViewTo, i.bolView " _
& ", i.intSortfield, a.intID, a.strName, i.strFileName, i.strText " _
& " FROM [artists] a, [images] i WHERE i.intArtistID = a.intID AND a.intID = " & myRow(0,j) _
& " AND i.bolView = TRUE ORDER BY i.intSortfield;"
set mySQL = Conn.Execute(SQL)
IF NOT mySQL.EOF THEN application("myArtistIMG_" & myRow(0,j)) = mySQL.GetRows() ELSE application("myArtistIMG_" & myRow(0,j))
NEXT
END IF