JacekMedlem sedan apr. 2000169 inlägg Nör jag kör min kod så får jag ut detta felmeddelandde, jag har kollat så inget är stavat fel...
Microsoft OLE DB Provider for ODBC Drivers error '80040e07'
[Microsoft][ODBC Microsoft Access Driver] Data type mismatch in criteria expression.
/p6intranet/tidrapport/intern.asp, line 25
... Och på line 25 så hittar man denna kod:
Set RsItimmarMandag = Conn.Execute(SQL)
------------------
Mikael Tyrsén
</www.tyrsen.nu>
</mikael@tyrsen.nu>
jorgenMedlem sedan feb. 20012 412 inlägg Hej!
Kolla så att du angett numeriska fält utan '' och textfält med '' och datum omslutna med ## om det är access.
Skriv gärna ut sql-frågan med:
response.write SQL innan den exekveras.
och posta den sedan här om du inte löser det.
mvh Jörgen :)
------------------
Varför bråka när man kan kramas?
LarsGMedlem sedan dec. 200012 464 inlägg Det som är intressant är hur strängen SQL ser ut och vilka datatyper kolumnerna har. Kan du lägga till en utskrift av den?
response.write "sql:" & sql
'Set RsItimmarMandag = Conn.Execute(SQL)
Förmodligen beror problemet på att du har använt ' där det inte skall vara något eller tvärtom.
------------------
essentitia preter non sans multiplicandum
JacekMedlem sedan apr. 2000169 inlägg Så här ser hela SQL satsen ut:
SQL = "SELECT * FROM Itimmar Where ItimmarUserId = '" & StringUserId & "' AND ItimmarInternId = '" & InternId & "' AND ItimmarDatum = '" & dteMandag & "' order by ItimmarId"
------------------
Mikael Tyrsén
</www.tyrsen.nu>
</mikael@tyrsen.nu>
jorgenMedlem sedan feb. 20012 412 inlägg Hej, förutsätter att dina Id är numeriska fält och datumet är av datumtyp.
SQL = "SELECT * FROM Itimmar Where ItimmarUserId = " & StringUserId & " AND ItimmarInternId = " & InternId & " AND ItimmarDatum = #" & dteMandag & "# order by ItimmarId"
red: för säkerhets skull prova köra denna koden och posta det den skriver ut:
SQL = "SELECT * FROM Itimmar Where ItimmarUserId = " & StringUserId & " AND ItimmarInternId = " & InternId & " AND ItimmarDatum = #" & dteMandag & "# order by ItimmarId"
response.write SQL
'Set RsItimmarMandag = Conn.Execute(SQL)
mvh Jörgen :)
------------------
Varför bråka när man kan kramas?
[Redigerat av jorgen den 04 dec 2001]
JacekMedlem sedan apr. 2000169 inlägg Det var inget fel på koden utan jag hade ett fält i databasen som inte skulle vara ett Datum utan det skulle vara ett Text fält.
*klant*
Tack för hjälpen i alla fall.
------------------
Mikael Tyrsén
</www.tyrsen.nu>
</mikael@tyrsen.nu>