ConnyFoxMedlem sedan aug. 20011 087 inlägg Jag har en admin sida när varje databas inlägg länkas vidare till en form. Jag vill att innehållet i det databasinlägget ska stå i formen, alltså typ såhär :
<input name="namn" size="20" class="input" value="<%RecSet("namn")%>">
<input name="efternamn" size="20" class="input" value="<%RecSet("efternamn")%>">
Länken til formen innehåller ID´t till inlägget så d borde ju gå o ta fram namn och efternamn till just d ID numret med hjälp av querrystring.
------------------
*brölar ljudligt*
strSQL = "Select * From tabell where id = " & Request.QueryString("id")
Bör säga att detta är ett osmakat ihopkok
------------------
"Where monkeys and nutty proffesors live. That's where i live"
[Redigerat av cHeMiCaL-X den 03 dec 2001]
ConnyFoxMedlem sedan aug. 20011 087 inlägg tackar! Det funkade inte riktigt men jag förstod iaf principen!
Gick bättre med denna SQL sats :
SQL = "Select * From texter where id LIKE '"& Request.QueryString("id") &"'"
------------------
*brölar ljudligt*
Patrik81Medlem sedan okt. 2001538 inlägg Är trött nu, kanske är helt ute och cyklar men borde inte Chemical-X´s kod bli rätt om man bara trimmade Request.Querystring först?
typ...
strSQL = "Select * From tabell where id = '" & Trim(Request.QueryString("id")) & "'"
eller är jag helt borta?
MVH Patrik
------------------
Minds are like parachutes;
they only work when they´re open
jorgenMedlem sedan feb. 20012 412 inlägg trim tar bort blanksteg före och efter, Ltrim bara före och Rtrim bara efter.
Det skadar ju aldrig att köra trim en gång för mycket än för lite.
mvh Jörgen :)
------------------
Varför bråka när man kan kramas?
LarsGMedlem sedan dec. 200012 464 inlägg Nej, tvärt om faktiskt. Avslutande blanka är signifikanta vid like men inte vid =
------------------
essentitia preter non sans multiplicandum
Patrik81Medlem sedan okt. 2001538 inlägg Chemial-X´s kod somjag trimmade använde inte LIKE...
MVH Patrik
------------------
Minds are like parachutes;
they only work when they´re open